دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیر اشتباه حرکت می‌کند

یو. اس. ای تودی از نگرانی مردم آمریکا از وقوع خشونت در مراسم تحلیف جو بایدن خبر داد و نوشت دو سوم شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی معتقدند کشورشان در مسیر اشتباه حرکت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی یو اس‌ای تودی نوشت: نتایج نظرسنجی اخیر یو اس‌ای تودی و سافولک نشان می‌دهد علاوه بر این که مردم آمریکا نگران مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید هستند، بر این باورند که از زمانی که چهار سال پیش دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد، دموکراسی در این کشور به شدت تضعیف شده است.

دو سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند آمریکا در مسیر اشتباه حرکت می‌کند. این رقم یک جهش دورقمی در مقایسه با ماه گذشته داشته است.

سندی بتون، یک دموکرات بازنشسته ۷۱ ساله از اوکلند که به بایدن رای داده است، گفت: من الان باید خوشحال باشم، اما در عوض بسیار نگران و مضطربم. قرار بود ما شاهد اوج دموکراسی در این کشور باشیم، چیزی که کل جهان آرزوی آن را دارد، اما با حمله ۶ ژانویه به کنگره ما آن را نابود کردیم.

میزان محبوبیت ترامپ از زمانی که حامیان وی دو هفته پیش به ساختمان کنگره هجوم بردند، کاهش یافته است. تعداد افرادی که می‌گفتند اگر وی در سال ۲۰۲۴ بار دیگر نامزد انتخابات شود، قطعاً به وی رای خواهند داد در مقایسه با دسامبر، هفت درصد کاهش یافته و به ۲۳ درصد رسیده است. میزان تأیید عملکرد وی نیز با چهار درصد کاهش، به ۴۱ درصد رسیده است.

این تغییر‌ها در کمتر از چهار هفته یعنی از زمان برگزاری نظرسنجی یو اس‌ای تودی/ سافولک در اواسط دسامبر روی داده است.

نظرسنجی جدید که هزار نفر از رای دهندگان ثبت نام شده در آن شرکت کردند، از دوشنبه تا جمعه انجام شد.

دیوید پالئولوگوس، مدیر مرکز تحقیقات سیاسی دانشگاه سافولک گفت، هجوم اخیر به کنگره و استیضاح دونالد ترامپ برای دومین بار میراث ترامپ را لکه دار کرده است. در کمتر از یک ماه تعداد حامیان ترامپ به شدت کاهش یافت.

نتایج نظرسنجی جدید یو اس‌ای تودی/سافولک همچنین حاکی از آن است که پس از هجوم حامیان ترامپ به کنگره آنهم به تحریک وی، میزان حمایت مردم از رئیس جمهور کاهش یافته است.

۵۵درصد از جمهوریخواهان می‌گویند اگر ترامپ در سال ۲۰۲۴ بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، به طور قطع به وی رای خواهند داد، این درحالی است که این رقم در ماه دسامبر ۷۱ درصد بود. ۲۵ درصد می‌گویند احتمالا به وی رای خواهند داد و ۱۴ درصد می‌گویند ترامپ قطعا دیگر انتخاب آن‌ها نخواهد بود.

۵۶ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، پیش بینی کردند که در روز برگزاری مراسم تحلیف بایدن، شاهد اقدامات خشونت آمیز بیشتری خواهیم بود. ۳۱ درصد هم نظری مخالف این داشتند. ۷۰ درصد از شرکت کنندگان نیز معتقدند در مقایسه با چهار سال قبل دموکراسی در آمریکا تضعیف شده است. ۱۷ درصد با این نظر مخالفند.

در پاسخ به این پرسش که آیا به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنند، ۶۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی پاسخ دادند که به شدت تا بسیار زیاد به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنند. ۲۰ درصد هم پاسخ دادند نسبتا و ۱۶ درصد هم گفتند که به آمریکایی بودن خود خیلی کم افتخار می‌کنند یا اصلا افتخار نمی‌کنند.

از هر ده نفر که در این نظرسنجی شرکت کردند، هفت نفر معتقدند معترضانی که در حمله به کنگره حضور داشتند، جنایتکارند و تقریباً هیچ کدام از شرکت کنندگان اقدام معترضان را درست توصیف نکرد.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که بیش از یک سوم شرکت کنندگان یعنی ۳۶ درصد آن‌ها می‌گویند درباره هجوم به کنگره گناهی متوجه ترامپ نیست یا تقصیر کمی بر عهده اوست، اما بیشتر آمریکایی‌ها وی را در این زمینه مسئول می‌دانند. حدود نیمی از پاسخ دهندگان یعنی ۴۸ درصد معتقدند در حمله به کنگره رئیس جمهور تا حد زیادی مقصر است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که اکثریت کمی از شرکت کنندگان از برکناری ترامپ حمایت می‌کنند. از میان آن ها، شش نفر از هر ده نفر خواهان استیضاح وی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۹ دی ۱۳۹۹
نپرسیدن از اذیت و ازار مردم دیگر کشورها راضی اند یا نه؟
آخرین اخبار