تلاش برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لالی

سرپرست اداره دامپزشکی لالی گفت: جلسه توجیهی با مسئولان فنی و مرغداران این شهرستان به منظور پیشگیری و مراقبت‌های فعال و غیرفعال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اکبر آقاجانی سرپرست اداره دامپزشکی لالی گفت: به منظور پیشگیری و مراقبت‌های فعال و غیرفعال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلسه توجیهی با مسئولان فنی و مرغداران این شهرستان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

او افزود: مرغداران و مسئولان فنی باید از ورود پرندگان جدید به مزرعه پرورش با سابقه بیماری نامشخص و بدون پرونده بهداشتی جلوگیری کنند و از خرید جوجه یک‌روزه، پولت، دان و سایر نهاده‌های طیور از سایر استان‌ها بدون اخذ مجوز اداره کل دامپزشکی خوزستان پرهیز نمایند.

آقاجانی اظهار داشت: مرغداران باید طیور خود را از مناطقی که به وسیله پرندگان مهاجر مورد استفاده قرار می‌گیرند، دور نگه دارند و هیچ نوع امکاناتی را که جذب‌کننده پرندگان مهاجر و وحشی باشد، از قبیل استخر‌های ذخیره آب، در فارم خود استفاده نکنند همچنین باید افراد و تجهیزاتی که به مزرعه تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند، محدود شوند و سیستم ضد عفونی تجهیزات و مزرعه خود را همیشه کارا و به روز نگهدارند.

سرپرست اداره دامپزشکی لالی از مرغداران و مسئولان فنی خواست که هرگونه بیماری و تلفات را سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان لالی گزارش دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.