دی ماه رکورد آلوده ترین ماه سال را زد

دی ماه سال جاری با وجود ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۳ روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها رکورد آلوده‌ترین ماه را در چهار ماه اخیر زد.

به گزارش خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  هوای تهران در سی روز ماه گذشته با ثبت ۱۳ روز ناسالم برای تمام گروه ها، ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز قابل قبول رکورد آلوده‌ترین ماه را در مقایسه با سه ماه اخیر (مهر، آبان و آذر) زد.

هوای تهران در ماه مهر ۲۱ روز قابل قبول، ۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، در ماه آبان ۲۰ روز قابل قبول و ده روز ناسالم برای گروه‌های حساس و در ماه آذر ۱۰ روز قابل قبول و ۲۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

گفتنی است، هوای تهران در مقایسه با سال ۹۸ دارای ۱۵ روز قابل قبول، ۱۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم بوده است. طبق گفته کارشناسان منبع اصلی آلودگی هوای تهران، منابع متحرک شامل خودرو‌های سواری، خودرو‌های دیزل و موتورسیکلت‌ها هستند که ۶۱ درصد ذرات معلق و ۸۳ درصد آلاینده‌های گازی را تولید می‌کنند و البته در این میان، سهم صنایع، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها را نیز باید مورد توجه قرار داد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار