پایان یخبندان شبانه پس از ۲۲ روز دمای زیر صفر در زاهدان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز برای نخستین بار در ۲۲ روز اخیر دمای هوا در زاهدان به نقطه انجماد نرسید و یخبندان شبانه به صورت موقت پایان یافت.


محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت امروز کمینه دمای زاهدان به بالای صفر درجه سلسیوس رسید تا پس از ۲۲ روز متوالی قدری از سوز سرمای هوا کاسته شود.

او  افزود: میانگین کمینه دمای زاهدان دراین ۲۲ روز به منفی ۷.۱ درجه سلسیوس رسید که در نوع خود در پنج دهه اخیر بی سابقه است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت کمترین دمایی که دماسنج اداره هواشناسی زاهدان ثبت کرد، حدود ۱۱درجه سلسیوس زیر صفر بوده که روز ۲۰ دی ماه ثبت شده است. در این مدت سه روز دمای هوا به منفی ۱۰، یک روز منفی ۹ و پنج روز به منفی ۸ درجه رسیده است.

حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی آخرین نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود مجدد از روز جمعه با شدت گرفتن جریان شمالی دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش یابد و یخبندان شبانه و سرمای اکثر شهر‌های نیمه شمالی استان را دربرگیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار