طرح ملی نشت‌یابی هدررفت آب را در بوشهر و کنگان کم می‌کند

اجرای طرح ملی نشت یابی و برطرف کردن نشت آب برای کاهش هدر رفت مایه حیات، در شهر‌های بوشهر و کنگان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: طرح ملی نشت یابی و برطرف کردن نشت آب در دو شهر دارای آب شیرین کن استان یعنی بوشهر و کنگان با استفاده از فناوری روز دنیا در شهرهای بوشهر و کنگان آغاز شد.

عبدالحمید حمزه پور، اعتبار اجرای این طرح در مجموع ۱۰۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد که جمعیت ۳۱۶ هزار نفری بوشهر و کنگان را پوشش می‎دهد و با اجرای آن تلفات آب در شبکه کاهش خواهد یافت و آبرسانی به مشترکان بهبود می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در پایان سال نخست طرح نشت یابی در بوشهر و کنگان، از هدر رفت ۱۱۰ لیتر آب بر ثانیه  جلوگیری می‌شود و پس از اجرای طرح ۶ سال طول خواهد کشید، از هدر رفت ۱۹۳ لیتر آب بر ثانیه پیشگیری خواهد شد که این میزان قابل توجه آب، در چرخه واقعی به دست مشترکان خواهد رسید.


بیشتر بخوانید


حمزه‌پور عنوان کرد: ۳۵ درصد آب مصرفی در استان آب بدون درآمد به شمار می‌رود که از این میزان ۱۷ درصد مربوط به هدر رفت در شبکه توزیع و بقیه آن نیز مربوط به انشعاب‌های غیرمجاز و مصارف در بخش‌های دیگر است.

او گفت: کاهش هدررفت آب در شبکه توزیع در استان بوشهر یکی از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب استان به شمار می‌رود که در این چند سال اقدام‌هایخوبی در این بخش اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اهمیت مدیریت مصرف در حوزه آب از تمام ظرفیت‌ها به ویژه فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/ک

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.