امروز با حضور مسئولان؛

موتور سه استوانه ملی رونمایی شد

مدیر عامل ایران خودرو گفت: اقداماتی صورت گرفته و الزاماتی داشتیم و در نهایت امروز از موتور سه استوانه رونمایی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از پیشرانه موتور سه استوانه ملی گفت: چندین اقدام صورت گرفته است و الزاماتی داشتیم که به این سمت حرکت کنیم و اکنون از موتور سه استوانه رونمایی می‌کنیم.
 
او بیان کرد: فعالیت‌هایی انجام شده و به تولید انبوه این خودرو خواهیم رسید. راه بزرگ تری در پیش داریم که در تلاش برای رسیدن به آن اهداف هستیم.
بیشتر بخوانید

مقیمی ادامه داد: بحث هوای پاک را داریم که امروز، روز ملی هوای پاک است، این الزام را داریم که در رابطه با هوای پاک و جلوگیری از آلودگی کار‌هایی را انجام دهیم. در آلودگی هوا هم منابع طبیعی و هم منابع دست ساز انسان دست دارند.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: آن چیزی که قانون تکلیف کرده، معاینه فنی و از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است و ما به عنوان مجری باید به آن‌ها عمل کنیم. ایران خودرو در خصوص بحث کاهش مصرف سوخت، ارتقای سطح آلایندگی به اروپا، بهبود عملکرد طبق نیاز مشتری جهت تقویت رقابت پذیری عملیاتی مثبت انجام داده است.

او ادامه داد: با مطالعه و مراجعه به ادبیات خودروسازی روز دنیا، برای پاسخگویی به نیاز‌های فوق که اهداف کلیدی هر خودروساز است، سناریوی راهبردی در خودروساز‌ها سیاست گذاری شده است. ایران خودرو امروز در حوزه مصرف سوخت، توسعه پلتفرم و غیره نقشه راه را مصوب کرده است.

مقیمی گفت: اتخاذ راهبردی طراحی و توسعه موتور‌های کم حجم و پر قدرت، سه استوانه، با استفاده از فناوری‌هایی مانند، تزریق مستقیم سوخت و تجهیز شده به انواع دیگر فناوری‌های روز، هر سه سیاست راهبردی ذکر شده را پشتیبانی می‌کنیم.
 
او گفت: در دستور کار داریم که از فرمان برقی استفاده کنیم، فرمان برقی به موتور فشار کمتری می‌آورد و باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود. با توجه به اقدامات انجام شده در دستور کار داریم که تارا برقی را به بازار عرضه کنیم.

از ۲۵۰ قطعه موتور ؛ ۸ قطعه وارداتی است

مقیمی ادامه داد: قصد داریم در ساخت این موتور ملی از داخلی سازی صد در صدی استفاده کنیم. شاخص‌های مهمی داریم و لبیک گفته‌ایم به مقام معظم رهبری من باب اینکه از مهندسان داخلی باید استفاده کنیم، ۲۵۰ قطعه در این موتور استفاده شده است که تنها ۸ قطعه آن وارداتی است و مابقی به دست مهندسان داخلی ساخته شده است.

مدیرعامل ایران خودرو تشریح کرد: این خانواده موتور با در نظر گرفتن مشترک سازی بالا هر چهار نیاز اصلی صنعت خودرو را بر روی تمامی خودروها، خصوصا بر روی پلتفرم‌های ایران‌خودرو مرتفع می‌سازد. با اتخاذ این راهبرد، حداکثر بهره برداری از ظرفیت‌های نصب شده خطوط ماشینکاری و هم بندی و زنجیره تامین صورت خواهد پذیرفت.

او تشریح کرد: امروز این موتور هم بندی می‌شود و استارت می‌خورد؛ تفاهم نامه‌ای امروز با وزیر نفت امضا خواهیم کرد، تا در بازه زمانی ۲۰ روزه به قرارداد برسد و از ماده ۱۲، کار داخلی سازی به سرانجام برسد، البته به سرمایه ثابت و در گردش نیاز داریم.

مقیمی افزود: باید فناوری را توسعه داد؛ نیاز به تجهیزات و ماشین آلات نو داریم. با قطعه سازان قرارداد‌های جدیدی خواهیم داشت تا بتوانی با قدرت بیشتری کار را پیش ببریم.
 
او گفت: موتور سه استوانه جدید ایران خودرو قابلیت استاندارد یورو ۶ را دارد و توان این موتور ۷۲ تا ۱۵۰ اسب بخار است و گشتاور آن ۹۸ تا ۲۴۰ نیوتن بر متر است. ایران خودرو سعی کرده تا کنون کلیه وظایف خود در خصوص این قانون رعایت کند و اقداماتی در این باره را به ثمر رسانده است از جمله این عملکرد اجرای فاز ۲ استاندارد مصرف سوخت ۴۲۴۱ در تمامی محصولات این شرکت، داخلی سازی موتور tu۳، تولید موتور کم مصرف ef۷ to است و توانستیم مصرف سوخت را تا سه و نیم لیتر کاهش دهیم.
 
مقیمی افزود: در دهه فجر موتور ef۷ بهینه جدید را رونمایی خواهیم کرد که توانسته ۱ لیتر مصرف سوخت را بهینه سازد.

او در پایان تصریح کرد: ایران خودرو در نظر دارد تا در دهه فجر تولید صنعتی گیربکس شش سرعته را با حضور وزیر صمت افتتاح کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
H.h
۰۶:۲۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
8تیکه منظورش ژیانت و فلوکسه. تارا برقی بیاد به بازار قیمتش هم تراز لامبرگینی میشه کیفیت درحد پراید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی رنجبر
۲۳:۰۵ ۲۹ دی ۱۳۹۹
قیمت خودروروبیاریدپایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۹ دی ۱۳۹۹
اون هشت قطعه لابد سيلندر و سر سيلندر و انژكتور و كوئل و استوپر و بقيه قطعات اساسي موتوره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹
واقعا خخخخخخخ
آخرین اخبار