راهپیمایی عظیم اربعین بالاترین سطح شعور سیاسی فرهنگی و اجتماعی

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت : بالاترین سطح شعور سیاسی فرهنگی و اجتماعی در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین اباعبدالله الحسین (ع) شکل می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت : یکی از کسانی که در راهپیمایی اربعین نقش اساسی ایفا کرد سردار سلیمانی بود.

او گفت : برای شهید سلیمانی یک آرمان بود که تمدن اسلامی در برابر استکبار جهانی شکل گیرد و مهم‌ترین جلوه اربعین بروز ناب‌ترین تعاملات انسان‌ها است که مذهب، اعتقادات، باور‌های سیاسی و اجتماعی با این اشتراکات در کنار هم قرار می‌گیرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: در اربعین هرکسی با هر توشه‌ای که دارد به زائران امام حسین (ع) کمک می‌کند تا این آرمان توسعه پیدا کند و ما وظیفه داریم در این راه تلاش کنیم و باید باور داشته باشیم که این راهپیمایی عظیم لازم است.

 شرفی ادامه داد: مراسم راهپیمایی اربعین با محدودیت‌های زیادی به راه افتاد و سردار سلیمانی در این راه با حداقل‌ها شروع به کار کرد از این رو ستاد اربعین باید در همه جا فعال باشد و اتاق فکر داشته باشد تا ظرفیت‌های بزرگ تمدن اسلامی را شناسایی کنند و به نمایش بگذارند.

او گفت: این مراسم علاوه بر تقویت تفکر پایه‌های شیعه باید نماد تقویت تمدن و اتحاد اسلامی شود باید یک همبستگی جهانی اسلامی داشته باشیم و سبک زندگی اسلامی را باید در این مراسم ببینیم و نخبگان دینی و علمی باید نقشه لازم برای سبک زندگی اسلامی ارایه دهند.

او ادامه داد: انگیزه استکبارستیزی هم در این راهپیمایی عظیم اربعین لحاظ شود، چون برای برافراشته شدن پرچم اسلام شهدای زیادی تقدیم شده است.

شرفی گفت: در حوزه امنیت باید برنامه لازم را ارایه کنیم و همه جوانب را مدنظر قرار دهیم و امنیت با تمام ابعادش مدنظر قرار گیرد.

او ادامه داد: در حوزه رسانه باید راهبردی واحد داشته باشیم و فرهنگ و مهارت کار مشترک را باید لحاظ کنیم و از ظرفیت همه نهاد‌ها استفاده شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: یکی از موارد مهم ناوگان حمل و نقل است باید از همین الان مدیریت ترابری داشته باشیم و در سال‌های گذشته نیز اقدام‌های خوبی انجام شد.

 شرفی افزود: ظرفیت پارکینگ ها، کنترل جمعیت از مبدا تا مقصد، زیرساخت‌های لازم از نظر خدمات رفاهی، خوراک، سرویس‌های بهداشتی، جایگاه‌های سوخت و اسکان مناسب از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: خدمات رسانی به زوار باید بی منت باشد و مساله بهداشت باید بهتر از گذشته باشد.

او گفت: است اگر شرایط فراهم شود و ویروس منحوس کرونا رخت بربندد، همه ظرفیت‌های نظام باید بسیج شود تا عاشقان به راحتی مسیر را طی کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار