کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی با پیش فروش کردن آپارتمان

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ برادر سازنده که با پیش فروش کردن واحد‌های ساختمانی، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دو مال باخته کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی اظهار کرد: مالک ساختمانی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه و گفت: پلاک ثبتی ام در محدوده کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس واقع شده و ۶ ماه پیش تصمیم گرفتم ساختمان را با همکاری سازنده تخریب و نوسازی کنم و در این رابطه ۲ برادر که خود سازنده چندین ساختمان معرفی می‌کردند، آشنا شدم و پس از چندین جلسه گفتگو در نهایت قرارداد مشارکت در ساخت تنظیم کردیم. در متن قرارداد، قرار شد که هیچ یک از طرفین قرارداد حق پیش فروش واحد‌ها را نداشته باشیم و پس از ساخت و تنظیم تقسیم نامه و تحویل گرفتن واحدها، هریک از طرفین حق فروش واحد متعلق به خود را داشته باشند.

وی عنوان کرد: شاکی ادامه داد، سازندگان، آپارتمانی را برای اسکانم تهیه کردند و من هم ساختمان را تخلیه شده تحویل آن‌ها دادم. روز گذشته برای مشاهده پیشرفت ساخت و ساز و نحوه گودبرداری و ... در محل حاضر شدم. فردی که مدعی بود یکی از واحد‌های ساختمان را پیش فروش کرده است با من شروع به گفتگو کرد که متوجه شدم سازندگان بادریافت مبلغ ۳ میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری و مرتکب فروش مال غیر شده اند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ابراز داشت: بررسی پرونده در اختیار تیمی از کاراگاهان قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات محلی به دست آوردند متهمان علاوه بر کلاهبرداری انجام شده، واحد دیگری را نیز به شخص دیگری به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پیش فروش کرده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خریداران پیش فروش ساختمان مدعی بودند که در قرارداد مشارکت در ساخت که توسط سازنده به آن‌ها نشان داده شده، اذن فروش مالک را مطالعه کرده اند و به اعتبار این اجازه، واحد‌ها را پیش فروش کرده اند، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که قرارداد مشارکت در ساختی که در اختیار مال باختگان قرار گرفته است، جعلی بوده و سازندگان با جعل قرارداد مشارکت در ساخت از مال باختگان کلاهبرداری کرده اند.

سرهنگ مجیدی اضافه کرد: مخفیگاه متهمان در شهرستان پردیس شناسایی و با دستور قضائی هر ۲ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی مبلغ کلاهبرداری شده را در مجموع ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند، به شهروندان تاکید کرد: برای پیش فروش کردن واحد‌های در حال ساخت چه آنکه واحد را از مالک و یا سازنده پیش خرید کنید، قرارداد پیش فروش را در حضور مالک و سازنده تنظیم و هر دو طرف قرارداد مشارکت در ساخت قرارداد پیش فروش شما را امضاء کنند و سپس با تعیین وقت تنظیم سند مشاعی، با مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی، نسبت به تنظیم سند سهم مشاعی از پلاک ثبتی اولیه اقدام کنید تا معامله مطمئن تری را داشته باشید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار