انتقاد فعالان حقوق بشری از اقدامات انگلیس در جهان

شماری از فعالان حقوق بشر خواستار تحقیق درباره نقش آموزش‌های نظامی انگلیس در نقض حقوق بشر در ۱۵ کشور از جمله بحرین و عربستان سعودی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، شماری از فعالان حقوق بشری خواستار تحقیق درباره نقش آموزش‌های نظامی انگلیس در نقض حقوق بشر در ۱۵ کشور از جمله بحرین و عربستان سعودی شدند.

روزنامه انگلیسی گاردین در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دولت انگلیس ارتش‌های دو سوم کشور‌های جهان را آموزش داده است. از جمله ۱۵ کشور که به علت نقض حقوق بشر از آن‌ها انتقاد شده است. یک سازمان ضد تجارت تسلیحاتی خواستار تحقیقات درباره این موضوع شده است که آیا از آموزش نظامی انگلیس برای نقض حقوق بشر در سایر کشور‌ها استفاده شده است یا خیر.

درخواست "کمپین علیه تجارت تسلیحاتی" پس از آن مطرح شد که روزنامه گاردین به پاسخ وزارت دفاع دست یافت که نشان می‌دهد دولت انگلیس در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۱۸ و ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به حدود دو سوم از کشور‌های جهان در داخل خاک خود آموزش نظامی داده است که برخی از این کشور‌ها دارای سوابق هولناکی در نقض حقوق بشر هستند از جمله بحرین، چین، عربستان سعودی، سریلانکا، سودان و زیمبابوه.

در حالی که وزارت دفاع انگلیس فهرست کاملی از کشور‌های خارجی که تحت آموزش نظامی این کشور قرار گرفته اند ارائه کرد، از پاسخ به سوالات درباره آموزش نظامی انگلیس در خارج از خاک این کشور خودداری کرده است. دولت انگلیس سالانه فهرستی از کشور‌هایی که نگرانی‌های حقوق بشری درباره آن‌ها دارد منتشر می‌کند. از ۳۰ کشوری که انگلیس در نیمه اول سال ۲۰۲۰ نام آن‌ها را در این فهرست منتشر کرده، به ۱۵ کشور آموزش نظامی داده است از جمله بحرین، مصر، عراق و عربستان سعودی.

دولت انگلیس فهرستی از ۲۰ کشور را منتشر کرده است که تحت تحریم صادرات تسلیحاتی هستند. لندن به هشت کشور در این فهرست از جمله افغانستان، عراق، سومالی و سودان آموزش نظامی داده است.

اندرو اسمیت از کمپین «علیه تجارت تسلیحاتی» گفت: این مسئله سوالات جدی را درباره دولت انگلیس ایجاد می‌کند. بسیاری از این ارتش‌ها متهم به شکنجه و سایر موارد نقض حقوق بشر هستند. نیرو‌های انگلیسی نباید کاری در جهت حمایت یا تقویت آن‌ها انجام دهند.

وی افزود: پیام این آموزش‌ها حمایت از آن‌ها است. این نشانه بی توجهی کامل به کسانی است که از این رژیم‌های ظالم رنج برده اند. باید درباره اینکه نیرو‌هایی انگلیس به آن‌ها آموزش داده است به طور کامل تحقیق شود تا مشخص شود آیا در نقض حقوق بشر نقش داشته اند یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار