خانم نیکوکار همدانی منزل خود را با نیت تأمین هزینه درمان بیماران سرطانی وقف کرد

مسئول امور مشارکت‌های مردمی و امور مددکاری مجمع خیرین سلامت استان همدان از وقف یک باب منزل مسکونی به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید شاکری‌صفت، مسئول امور مشارکت‌های مردمی و امور مددکاری مجمع خیرین سلامت استان همدان با اشاره به اینکه منزل این شخص بیش از سه میلیارد تومان ارزش دارد, افزود:هدف واقف  تأمین هزینه های درمان بیماران سرطانی است.

خانم شهناز سعیدیان که بالای ۷۰ سال سن دارد، در قراردادی تعهد کرده است پس از فوتش منزل مسکونی او به قیمت روز فروخته شود و درآمد حاصل از آن صرف درمان بیماران نیازمند مبتلا به سرطان شود.

مرکز جامع سرطان همدان نیز که یکی از طرح‌های ملی استان همدان است به همت بنیاد مرحوم فرشچیان و با حمایت دولت برای تامین اعتبارات موردنیاز به زودی راه اندازی و فعال می‌شود.

استان همدان دارای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص است که مرکز جامع سرطان همدان در صورت بهره برداری علاوه بر رفع نیاز درمانی بیماران استان، خدمات مناسبی را به بیماران سایر استان‌های کشور هم ارائه خواهد داد.

عملیات اجرایی مرکز جامع سرطان در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت مشارکتی در قالب ۵۰ درصد دانشگاه علوم پزشکی و ۵۰ درصد بنیاد فرشچیان در سال ۹۷ آغاز شد.

در جریان سفر امسال رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همدان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مرکز جامع سرطان این شهر اختصاص یافت و قرار شد بنیاد فرشچیان نیز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل طرح را تامین کند.

بهره برداری از مرکز جامع سرطان همدان به عنوان سومین اقدام خیرخواهانه بنیاد مرحوم فرشچیان، در آخرین سال فعالیت دولت دوازدهم می‌تواند بخش قابل توجهی از دغدغه بیماران سرطانی و خانواده‌های آن‌ها را رفع کند.

منبع ایکنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹
بنویسم هزینه درمان بیماران ، بخوانیم هزینه سفر خارج وخودرو های لوکس اکثریت پزشکان