مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد؛

بازگشایی مدارس شهر‌های با وضعیت آبی کرونا در خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده گفت: مدارس شهر‌های با وضعیت آبی کرونا در خراسان رضوی از اول بهمن برای ورود دانش آموزان به ویژه پایه‌های اول و دوم ابتدایی دایر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دیدار با مدیران ۴۹ اداراه آموزش وپرورش که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس از اول بهمن با رعایت دقیق دستور‌العمل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

او با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بازگشایی مدارس افزود: حداکثر مجاز برای حضور دانش آموزان در کلاس  ۱۰ نفر است و در کلاس‌های درس دارای بیش از ۱۰ دانش آموز با مدیریت شورای مدرسه دانش آموزان گروه بندی و در ایام هفته توزیع خواهند شد تا همه دانش آموزان بتوانند از آموزش‌های حضوری بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: آموزش‌های حضوری شامل دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضع زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضع آبی و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضع زرد و آبی است.

خدابنده با اشاره به اینکه با وجود بازگشایی مدارس در برخی مناطق و پایه‌های تحصیلی آموزش‌های مجازی همچنان استمرار خواهد داشت، بیان کرد: در صورت غیبت دانش آموزان، کادر اجرایی مدارس موظف به پیگیری روند استمرار فرآیند آموزش آن‌ها هستند و سخت گیری برای حضور دانش آموزان در مدرسه انجام نخواهد شد.

او با اشاره به اینکه ما در یک شرایط خاص هستیم و کار در این وضع سختی‌های خاص خود را دارد تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا بدون ایجاد مشکل برای آموزش و پرورش دانش آموزان مان از این شرایط خاص عبور کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و همکاران اولویت اصلی آموزش و پرورش است و شرایط باید طوری فراهم شود تا مدارس، خانواده‌ها و همکاران آموزش و پرورش احساس امنیت کنند و در همه استان ضدعفونی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس انجام شود.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.