تمهیدات لازم برای مشارکت و نشاط سیاسی در اصفهان اندیشیده شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: کرونا می‌تواند بر مشارکت در انتخابات تاثیر منفی داشته باشد از این رو باید در جهت اطمینان بخشی به مردم در راستای حضور، ورود و مشارکت مردم تلاش کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: مشارکت در انتخابات مقوله‌ای بهم پیوسته و مجموعه‌ای است که به کلان مباحث و جامعه باز می‌گردد.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، کرونا می‌تواند بر مشارکت در انتخابات تاثیر منفی داشته باشد از این رو باید در جهت اطمینان بخشی به مردم در راستای حضور، ورود و مشارکت مردم تلاش کنیم.

او گفت: باید در راستای حوزه دولت و مردم و فعالیت‌های انجام شده اطلاع رسانی‌های لازم صورت بگیرد.

قاسمی با اشاره به وظایف وزارت کشور و استانداری‌ها در انتخابات، تصریح کرد: مسئولیت برگزاری و اجرای انتخابات از جمله وظایف اصلی این نهادهاست که بقیه دستگاه‌ها براساس قانون و نیاز همکاری و همراهی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: وظیفه دیگر حوزه وزارت کشور نظم و امنیت عمومی است که با توجه به رسالت نیروی انتظامی وزیر کشور جانشین فرمانده کل قوا به منظور هماهنگی و نظارت در امور نیروی انتظامی است.

او اضافه کرد: در حوزه تقسیمات کشوری هم وزارت کشور مسئولیت و محوریت دارد، تطبیق خطوط و ارتقا سطوح تقسیماتی با وزارت کشور و نظرات کارشناسی برعهده استانداری‌هاست.

قاسمی با بیان اینکه نظارت و هدایت شورا‌ها و شهرداری و دهیاری‌ها از وظایف حوزه وزارت کشور است، ادامه داد: وظیفه عام وزارت کشور اجرای سیاست‌های عمومی دولت است که هماهنگی و نظارت با حوزه استانداری‌ها و فرمانداری‌هاست.

او با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا در خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: به همین منظور آمادگی‌های لازم جهت برگزاری انتخابات در ستاد وزارت کشور و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ایجاد شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: از ۲۰ تا ۲۶ اسفند امسال  ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و از ۱۶ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های روستا و تیره‌های عشایری آغاز خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین از ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به مدت پنج روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

قاسمی گفت: داوطلبان حین ثبت نام باید گواهی عدم سوپیشینه در اختیار داشته باشند، اما از صدور گواهی نباید بیش از سه ماه گذشته باشد.

به گفته او ۲ هیات اجرایی برای انتخابات این دوره در نظر گرفته شد که نظارت یکی بر عهده ریاست جمهوری و دیگری با مجلس شورای اسلامی است.

عادی انگاری لطمات جبران ناپذیری به همراه دارد

او با اشاره به شیوع کرونا در کشور، تصریح کرد: کووید ۱۹ مشکلات عدیده‌ای برای مردم، مسئولان و مدیران کشوری پدیدار کرد و در حوزه‌های اقتصادی هم لطمه‌های فراوان و هزینه‌های گزافی را به وجود آورد.

قاسمی گفت: اکنون وضعیت کشور و اکثریت شهر‌ها در وضعیت زرد قرار دارد، اما به شدت اظهار نگرانی و دغدغه برای متولیان مربوطه وجود دارد که باید در راستای عدم عادی سازی و اهتمام و مراقبت مردم نسبت به این ویروس اقدام شود.

به گفته او در صورت سهل انگاری نسبت به کرونا با موج چهارم در استان اصفهان روبه رو خواهیم شد.

تلاش برای برگزاری انتخابات سالم و با نشاط


مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: دغدغه مشارکت مردم در انتخابات دغدغه‌ای همگانی در همه سطوح است، اما نوسان در تعداد شرکت کنندگان امری غیرمعمول نیست.

علی اصغر رفیعی نژاد افزود: اگر رقابت بین دیدگاه‌های مختلف وجود داشته باشد شاهد افزایش مشارکت هستیم از این رو باید دیدگاه‌های مختلف فرصت حضور در صحنه انتخابات را داشته باشند.

به گفته او مردم ایران مردم شگفتی ساز هستند که در صورتی که پای منافع و امنیت ملی در میان باشد در صحنه‌ای مختلف حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان بیان کرد: با هم اندیشی و همفکری میان احزاب و تشکل‌های سیاسی حضور حداکثری در انتخابات رقم می‌خورد.

او با اشاره به گرانی اقلام و تبلیغات انتخاباتی گفت: کرونا باعث شد از ظرفیت فضای مجازی در راستای تبلیغات استفاده و کمتر به سمت روش‌های سنتی برویم.

رفیعی نژاد با بیان اینکه تلاش ما بر برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و با نشاط است، اظهار داشت: برگزاری انتخابات الکترونیک بحث ملی است که وزارت کشور و شورای نگهبان باید در خصوص آن تصمیم بگیرند، اما تشخیص هویت در امنیت و سرعت رای ریزی با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.

او اضافه کرد: از احزاب به عنوان پیشران مسائل سیاسی کمک می‌گیریم تا مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اجتماعی حضور پیدا کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان در حوزه ریاست جمهوری و شورا‌ها سه هزار و ۸۱۶ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

او ادامه داد: امکان تخلف در پای صندوق و اخذ رای بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است تخلف‌ها بیشتر در حوزه تبلیغات و تخریب افراد بوسیله طرفداران یکدیگر است، اما تخلف سیستماتیک و موثر در امر انتخابات به دلیل نوع مکانیسم انتخابات وجود ندارد.

هیچ مخاطره‌ای استان را تهدید نمی‌کند

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان از نعمت بزرگ امنیت برخوردار است و در زمان حاضر هیچ مخاطره‌ای استان را تهدید نمی‌کند.

سید مجتبی ایزدی ادامه داد: امنیت انتخابات براساس اطلس امنیت انتخابات در فرمانداری‌های سراسر استان در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: ۲۴ شهرستان و مرکز حوزه انتخابیه در استان اصفهان وجود دارد که متناظر با شرایط و اقتضائات هر شهرستان طرح‌های امنیتی پیش بینی خواهد شد.

۱۰۵ هزار کارت آمایش و هویت جدید برای اتباع صادر شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: این اداره کل وظیفه هماهنگی دستگاه‌های خدمت رسان از جمله بهداشت و درمان، فرهنگی و اقتصادی برای اتباع را برعهده دارد.

مهدی سلیمانی تصریح کرد: تمدید کارت آمایش و هویت جدید اتباع در ۳۰ دفتر انجام و تاکنون ۱۰۵ هزار کارت آمایش و هویت جدید برای آن‌ها صادر شد.

او با اشاره به تصویب قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، گفت: تاکنون حدود سه هزار نفر برای صدور شناسنامه فرزندان در سایت اتباع و امور مهاجران استانداری اصفهان ثبت نام کرده اند که در این راستا ۷۵۰ پرونده تشکیل و استعلامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان اظهار کرد: تایید اصالت ایرانی مادر فرزند از ثبت احوال، احراز ازدواج زن ایرانی و مرد خارجی و احراز فرزند حاصل از این ازدواج از فرآیند‌هایی است که برای صدور شناسنامه باید صورت بگیرد.

او تصریح کرد: تاکنون تنها یک شناسنامه در استان اصفهان برای فرزندان صادر شد، زیرا فرآیند احراز هویت و استعلامات مورد نیاز طولانی و زمان بر است از این رو امیدواریم تا نیمه ابتدای سال آینده مابقی متقاضیان شناسنامه دار شوند.

سلیمانی افزود:  امسال  آموزش دانش آموزان اتباع ۲ درصد افزایش یافته و ۵۷ هزار دانش آموز به تحصیل پرداختند.

به گفته او در حوزه مدیریت کرونا از ظرفیت مهاجران استفاده شد و حدود ۱۹۰۰ نفر از اتباع که به کرونا مبتلا شدند در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان درمان شدند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.