نیروهای یمنی مزدوران سعودی را برای پیشروی در استان الحدیده ناکام گذاشتند

نیروهای یمنی موفق شدند تلاش مزدوران متجاوز ائتلاف سعودی را که سعی داشتند به مواضع آنها در استان الحدیده نفوذ کنند ناکام بگذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، نیرو‌های مشترک یمن تلاش نیرو‌های متجاوز سعودی برای پیشروی به سمت مواضع آن‌ها در منطقه الحیس در استان الحدیده را ناکام گذاشتند.

نیرو‌های متجاوز همچنین در ادامه نقض توافقنامه سوئد، بیش از چهارصد بار این توافقنامه را طی ۲۴ ساعت گذشته در جبهه‌های مختلف الحدیده نقض کردند.

رانیا قاسمی گزارشگر العالم با اشاره به اعلام تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی افزود: این تصمیم آمریکا به منزله چراغ سبزی برای متجاوزان سعودی- اماراتی است تا به جنایات و تجاوزات خود علیه ملت یمن ادامه دهند. بر همین اساس نیرو‌های متجاوز تلاش کردند تحت آتش شدید توپخانه، به سمت مواضع نیرو‌های مشترک یمنی در غرب منطقه الحیس از توابع استان الحدیده پیشروی کنند، اما پیشروی آن‌ها با مقابله نیرو‌های یمنی به شکست انجامید.

این تلاش مذبوحانه برای پیشروی در جبهه‌های الحدیده، یکی از موارد نقض آتش بس در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته است که باعث شد هیئت سازمان ملل برای حمایت از توافقنامه الحدیده، نگرانی خود را از تشدید تنش‌ها در استان طی روز‌های اخیر اعلام کند و طرف‌های درگیر را به خویشتنداری و پایبندی به بند‌های توافقنامه آتش بس و محافظت از مردم و جلوگیری از افزایش رنج‌های آن‌ها فرا بخواند. در ادامه گزارش آمده است: جنگنده‌های متجاوز سعودی، برخی مناطق را نیز در استان مأرب هدف قرار دادند که طی آن یکی از شهروندان غیرنظامی به شهادت رسید و یک طرح آبرسانی هم ویران شد.

گزارشگر با اشاره به تحولات سیاسی مربوط به یمن، به ادامه واکنش‌ها به تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام جنبش انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی اشاره کرد و افزود: واکنش‌ها علیه این تصمیم همچنان ادامه دارد و علاوه بر واکنش‌های بین المللی و سازمان ملل به این تصمیم، مناطق مختلف یمن نیز شاهد تجمعات متعدد علیه این تصمیم بود که شرکت کنندگان در آنها، این تصمیم را بخشی از توطئه آمریکا ضد مردم یمن دانستند و تاکید کردند طرح‌های متجاوزان و جنایات آن مردم یمن را از اصرار بر حق خود برای دفاع از سرزمین منصرف نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار