قلیان‌ها چراغ خاموش، روشن می‌شوند

صاحبان بسیاری از قلیان سرا‌های مازندران در ساعات پایانی شب فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آهنگر معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی قلیان سرا‌ها در شهر‌های با وضعیت قرمز کرونایی شبانه یا در روز‌های تعطیل فعالیت می‌کنند  گفت: متأسفانه  قلیان سرا‌ها با تبدیل شدن به کانون دورهمی‌های جوانان سبب وخیم ترشدن اوضاع کرونایی برای گروه‌های سنی پایین جامعه شده اند.

او مصرف قلیان را یکی از راه‌های انتقال کرونا اعلام کرد و ادامه داد: در صورت ابتلای یک نفر به ویروس کرونا دود ناشی از بازدم این فرد به راحتی می‌تواند تمام کسانی را که در معرض دود قرار دارند به  ویروس کرونا مبتلا کند.

آهنگر گفت: استفاده جمعی از قلیان مشترک، حضور در محیط‌های جمعی و تماس با اشیا و محیط آلوده سرعت انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: تعویض سرشیلنگ قلیان هیچ نقشی در انتقال نیافتن بیماری ندارد، چونکه ویروس از طریق قطرات تنفسی فرد بیمار به محفظه آب قلیان منتقل می‌شود و هنگامی که نفر بعدی اقدام به استفاده از همان قلیان می‌کند در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

او از نیروی انتظامی و مأموران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها خواست با توجه به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و ممنوع بودن فعالیت قهوه خانه‌ها برای جلوگیری از فعالیت  قلیان سرا‌ها جدی‌تر وارد عمل شوند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
واسه کسی که دلسوز خودش نیست نباید دلسوزی کرد بذار بمیرن
آخرین اخبار