شمار مراکز نیکوکاری استان زنجان به ۱۲۰ مورد افزایش یافت

صفری گفت: مجوز ایجاد ۱۳۰ مرکز نیکوکاری در این استان صادر شده و تاکنون تعداد مراکز نیکوکاری افتتاح‌شده و فعال در این استان به ۱۲۰ مرکز رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: یکی از رویکرد‌های مهم کمیته امداد استان اجتماع‌محور کردن فقرزدایی با گفتمان جهادی است که در قالب مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد انجام می‌شود تا نیاز نیازمندان توسط خود مردم برطرف شود.

او هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و هم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کرد و گفت: شناسایی، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار ازجمله خیرین به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومین، طراحی و استقرار مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مساجد، برون‌سپاری و توسعه خدمات‌رسانی به محرومین، ایجاد همبستگی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اهدافی است که این مراکز دنبال می‌کند.

صفری به نقش حضور مؤثر مردم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه کمک‌های مؤمنانه در قالب مراکز نیکوکاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۸میلیارد تومان کمک‌های مردمی از طریق این مراکز جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰۰درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان به ایجادمراکز نیکوکاری تخصصی نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد مراکز تخصصی در حوزه‌های اشتغال، دانش‌آموزی و فرهنگی مراکز تخصصی مشاوره و کارآفرینی از دیگر اقدامات کمیته امداد استان است که در حال حاضر ۱۰ مرکز تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

گفتنی است بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره‌مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.