دستور ترامپ برای جمع‌بندی خطرات امنیتی ناشی از پهپاد‌های ایرانی

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن صدور دستوری برای کنار گذاشتن پهپاد‌های چینی از ناوگان دولتی، خواستار جمع‌بندی «خطرات امنیتی» ناشی از پهپاد‌های روسیه، ایران و کره شمالی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، یک روز پیش از پایان دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری خود، با صدور فرمانی اجرایی به همه ادارات و نهاد‌های این کشور دستور داد تا ریسک‌های امنیتی ناشی از پهپاد‌های ساخت چین را در ناوگان دولتی این کشور بررسی کنند و کنار گذاشتن این پهپاد‌ها را در اولویت کاری خود قرار بدهند.

به نوشته رویترز، او به ادارات و نهاد‌های دولتی آمریکا دستور داد «خطرات امنیتی» ناشی از پهپاد‌های ساخت شرکت‌های چینی و دیگر کشور‌های متخاصم از جمله روسیه، ایران و کره شمالی را به ناوگان پهپاد‌های دولتی آمریکا جمع‌بندی کنند.

رئیس جمهور آمریکا که تا ۲۴ ساعت دیگر باید کاخ سفید را ترک کند، از ادارات و نهاد‌های دولتی آمریکا خواست اقدامات لازم را برای رفع این مخاطرات امنیتی از جمله -در صورت تایید- توقف هرگونه استفاده دولت فدرال از پوشش پهپاد‌های کنونی و حذف سریع هواپیما‌های بدون سرنشین از خدمات فدرال را تدوین و آماده کنند.

اداره بازرگانی آمریکا، ماه گذشته یک شرکت فناوری چین را که بزرگترین تولید کننده پهپاد در جهان است، به فهرست شرکت‌های تحت تحریم آمریکا اضافه کرد. همچنین ماه ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، وزارت کشور آمریکا نیز پرواز حدود ۸۰۰ پهپاد ساخت چین را ممنوع کرد و دستور داد فقط در موارد ضروری از آن‌ها بهره گیری شود.

دیوید برنهارد، وزیر امنیت داخلی آمریکا، ماه اکتبر گذشته طی بخشنامه‌ای هرگونه خرید جدید پهپاد‌های ساخت چین را ممنوع کرد.

این وزارتخانه ماه مه ۲۰۱۹ به همه شرکت‌های آمریکایی در مورد خطرات امنیتی ناشی از پهپاد‌های ساخت چین هشدار داد. در این اطلاعیه، وزارت امنیت داخلی آمریکا افزود مقامات آمریکایی در مورد احتمال جاسوسی چین و جمع‌آوری اطلاعات محرمانه از طریق پهپاد‌های فروخته شده به آمریکا بسیار نگران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار