۱۶۶ کتاب با موضوع دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد تالیف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از تألیف ۱۶۶ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ امیرعباس آسمند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۱۶۶ کتاب در حوزه دفاع مقدس استان به چاپ رسیده که تا پایان امسال ۱۹ کتاب به اتمام می رسند.

آسمند با بیان اینکه این تعداد کتاب چاپ شده در زمینه های مختلف از جمله فیلم نامه، شعر، داستان، پژوهش، کودک، نوجوان، خاطره و زندگی نامه بوده اند، افزود: طی امسال ۳۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس استان  به چاپ رسید.

او با اشاره به نقش و اهمیت تألیف کتاب در معرفی و انتقال فرهنگ دفاع مقدس، بیان کرد: این تعداد کتاب مرتبط با دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، توسط اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان جمع‌آوری شده که نسبت به ۳۵هزار و ۶۵۷ رزمند و بسیجی بدون نیروهای نظامی و انتظامی و نقش این استان در دوران دفاع مقدس، خیلی کم است.

آسمند با بیان اینکه ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس را یک وظیفه و مسئولیت خطیر است، گفت: با توجه به امکانات و اعتباراتی که در اختیار داریم این مسئولیت همچنان ادامه دارد و به این زودی تمام نمی شود. در صورتی که دانشنامه دفاع مقدس استان که هم اکنون دارای ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی است، تکمیل شود بطور کامل و جامع می توانند به شبهات، سوالات مرتبط با دفاع مقدس، پژوهشگران و مخاطبان خاص پاسخ دهد.

او بیان کرد: ۱۰.۲۳ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس به جبهه اعزام شدند که نسبت به جمعیت در سطح کشور رتبه اول را داراست.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.