شروط رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط با ترکیه

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که تل آویو برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با ترکیه شروطی را تعیین کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط با کشور‌ها به بهانه تبادل تجاری و با هدف استعمار کشورها، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» از تصمیم تل آویو برای بازگشت مشروط روابط با ترکیه خبر داد.

این روزنامه اعلام کرد: تل‌آویو برای بازگشت روابط با ترکیه شروط زیادی گذاشته، اما بارزترین آن‌ها تعهد آنکارا به بستن دفتر حماس در استانبول و متوقف کردن فعالیت اسرای آزاد شده مرتبط با گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس است.

این منبع صهیونیستی تأکید کرد: بازگشت روابط دیپلماتیک میان دو طرف و نیز بازگشت سفیر رژیم صهیونیستی به آنکارا مشروط به توقف فعالیت‌های حماس در استانبول است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز پیشتر خانم «ایریت لیلیان» را که سفیر این رژیم در بلغارستان بوده، به عنوان سفیرش در ترکیه منصوب کرد، زیرا او دیپلماتی بزرگ و آشنا به مسائل ترکیه است. تل آویو این سفیر را برای نشان دادن حسن نیت خود برای افزایش ارتباطات دیپلماتیک با ترکیه انتخاب کرد تا اگر ممکن باشد صفحه جدیدی در تاریخ روابط طرفین ایجاد شود.

یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع دیپلماتیک که نامش را فاش نکرد، نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از بازگشت سفیر رژیم صهیونیستی به آنکارا بسیار خرسند خواهد شد، اما موضوع مهم برای اسرائیل توقف فعالیت‌های حماس در ترکیه است.

بنا به ادعای این روزنامه، حماس دفتر بزرگی در استانبول دارد و اسرای آزاد شده فلسطینی بر اساس توافق «شالیت» در سال ۲۰۱۱، در این دفتر فعالیت کرده و این دفتر در زمینه تقویت نفوذ حماس در کرانه باختری و انجام عملیات کار می‌کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی حدود یک ماه قبل نیز مدعی شدند «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور اذربایجان برای میانجی‌گری میان رژیم صهیونیستی و ترکیه به منظور بازگشت روابط دو طرف تلاش می‌کند و گام‌هایی عملی در این زمینه برداشته است.

پس از انتشار این خبر اردوغان اعلام کرد که ترکیه تمایل به روابط بهتر با رژیم صهیونیستی دارد، اما سیاست این رژیم در قبال فلسطین مانع از این کار شده و تنها گفتگو‌ها میان دو طرف در سطح اطلاعاتی از سر گرفته شده است.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی علی رغم روابط تجاری در سال ۲۰۱۸ دچار تنش شد و به دنبال به شهادت رساندن ده‌ها فلسینی در نوار غزه در نزدیکی حصار امنیتی، آنکارا سفیر تل آویو را طرد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
گستاخی تا چه حدکه یک رژیم وصله پینه به یک کشور با تاریخ کهن شرط تعیین می کنه ترکیه اگر کمی غرور داشته باشد باید با مشت محکم بزنه تودهن این گستاخ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خداوند لعنت کند خیانتکاران ومنافقین که از پشت به اسلام وملت مظلوم خنجر میزنند انشاالا به زودی این افراد دورو ومنافق توسط خط مقاومت به درک واصل میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
انشااله که ظالمان همگی به درک واصل شوند
آخرین اخبار