پیشرفت ۸۰ درصدی پارک سفیر امید تبریز

شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: عملیات احداث پارک سفیر امید شهر تبریز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، طالب نژاد شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: پارک سفیر امید با وسعت ۱۱ هزار و ۸۰۰ مترمربع در زمین مشهور به منبع آب شهرک طالقانی به عنوان یک پارک محله‌ای برای استفاده شهروندان این محدوده احداث می‌شود.

او با بیان اینکه برای احداث این پارک در حجم بالایی عملیات خاکبرداری انجام شده تا محل پارک برای احداث آماده شود گفت: برای تامین آب خام جهت آبیاری پارک نیز محلی برای استقرار سه تانکر آب بزرگ ۲۰ هزار لیتری احداث شده است.

شهردار منطقه ۳ تبریز یکی از عمده ویژگی‌های پارک سفیرامید را استفاده بیشتر از مصالح منطبق با حس و حال طبیعت اعلام کرد و گفت: در این پارک برای احداث دیوار‌های سنگی اضلاع جنوبی و غربی و همچنین برای کف سازی پیاده راه‌ها و دیواره‌های پیاده راه‌ها از سنگ لاشه اسپراخون استفاده شده است.

او گفت: یک زمین بازی کودکان به مساحت ۳۰۰ مترمربع با سکو‌های سه ردیفه، یک زمین ورزشی نیز در ابعاد ۲۲ در ۲۰ متر و یک رینگ دوچرخه سواری به طول ۱۶۰ متر در عرض ۲ متر در این پارک اجرا شده است.

شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: برای تامین برق مورد نیاز پارک بعد از حفاری‌های لازم به طول ۱۵۰ متر کابل گذاری و برای فراهم آوردن شرایط آبیاری فضای سبز پارک نیز بعد از حفاری‌ها ۳۰۰ متر لوله گذاری با قطر‌های سه و چهار اینچی انجام شده است.

طالب نژاد با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی چند روز گذشته باعث کاهش سرعت در اجرای عملیات‌های عمرانی  پارک سفیر امید شد، افزود: باقی عملیات‌های عمرانی پارک با سرعت ادامه دارد و تا پایان امسال برای استفاده شهروندان به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار