دولت و مجلس در تخصیص بودجه‌ها توجه جدی به پایتخت داشته باشند

عضو شورای شهر تهران گفت: دولت و مجلس برای افزایش بودجه پایتخت باید کمک کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک شهر تهران که امروز برگزار شد، اظهار کرد: امسال همزمان با روز هوای پاک، هوا ناسالم و ناپاک است.

وی ادامه داد:ظرفیت تهران محدود است و به دلیل پدیده وارونگی، هوای شهر تلاش می‌کند خود را پالایش کند. اما به دلیل حجم زیاد آلودگی این اتفاق رخ نمی‌دهد و امسال علاوه بر ذرات معلق ۲.۵ میکرون شاهد آلاینده‌های دیگری مانند ذرات با قطر ده میکرون هم بودیم و شدت آلودگی افزایش داشت و در صورتی که عزم جدی، تصمیم اساسی و برنامه‌ای واقعی وجود نداشته باشد هر چه به سمت جلو برویم وضع بدتر می‌شود.

صدراعظم نوری با اشاره به مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا گفت: مرگ ۴ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا کم نیست و طبق برآورد‌ها خسارت آلودگی هوا حدود ۲.۶ میلیارد دلار است و این میزان خسارت و مرگ آیا ما را وادار به فکر و تامل نمی‌کند که تدبیری کنیم.


بیشتر بخوانید


عضو شورای شهر تهران خطاب به دستگاه‌های دیگر از جمله دولت و مجلس گفت: مجدانه می‌خواهم که فکر اساسی و اقدام جدی صورت گیرد، زیرا مدیریت شهری و شهرداری آنچه وظیفه داشت انجام داده ما انتظار داریم دولت و مجلس در تخصیص بودجه‌ها توجه جدی به پایتخت داشته باشند بسیاری از هزینه‌های تهران به دلیل پایتخت بودنش است که این را باید دولت و مجلس تقبل کنند.

وی گفت: از شهرداری تهران هم انتظار داریم نسبت به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و پاک و خورشیدی برنامه ریزی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار