دید افقی در گردنه‌های مهاباد به کمتر از ۱۰ متر رسید

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: کولاک شدید دید افقی در گردنه‌های مهاباد را به کمتر از ۱۰ متر کاهش داد.

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تردد در گردنه‌های این شهرستان به دلیل وجود مه غلیظ و کولاک شدید بدون مه شکن ممکن نیست و دید افقی به کمتر از ۱۰ متر کاهش یافته است.

خادمی افزود: وجود کولاک شدید باعث ایجاد بلور‌های یخی در کف جاده‌ها شده که قابلیت نمک پاشی و یخ زدایی را ندارد و به همین خاطر رانندگان باید با روشن کردن چراغ مه مشکن و با احتیاط کامل تردد کنند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اضافه کرد: هم اکنون در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان به طول ۲۰ کیلومتر، گردنه "پسوه" در مسیر مهاباد - پیرانشهر به طول ۱۷ کیلومتر، گردنه "کیتکه" به طول ۱۰ کیلومتر و گردنه "زمزیران" به طول ۲۵ کیلومتر کولاک شدید گزارش شده و سطح جاده لغزنده است و رانندگان در صورت امکان از مسیر جایگرین استفاده کنند.

او اذعان کرد: رانندگان باید با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و قبل از سفر نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.