تولید مرغ در کوهدشت لرستان ۲ برابر میزان مصرف است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تولید در ۸۰ واحد مرغداری گوشتی کوهدشت معادل ۲ برابر میزان مصرف مردم این شهرستان است. .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، ناصر نجیب زاده،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تولید مرغ در کوهدشت یک میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه معادل حدود ۱۱هزار تن است که ظرفیت خوبی برای فروش به سایر استان‌ها محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: کوهدشت ۱۵ درصد از تولید گوشت مرغ لرستان را تامین می‌کند و سومین شهرستان از لحاظ میزان تولید این ماده پروتئینی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: درحالی که مرغ کشتارگاهی به میزان کافی در کوهدشت موجود است، اما مردم ترجیح می‌دهند از مرغ زنده استفاده کنند.

نجیب زاده اظهار داشت: مردم باید به مصرف گوشت مرغ در قالب ظرفیت کشتارگاهی توجه و مرغ بسته‌بندی بهداشتی را تهیه نمایند.

او تاکید کرد: شورای اسلامی شهر، اداره دامپزشکی، فرمانداری و مهم‌تر از همه خود مردم باید همکاری کنند تا موضوع کشتار ساماندهی شود و مرغ بسته‌بندی شده در اختیار عموم قرار گیرد.

نجیب زاده گفت: با وجود یک واحد کشتارگاهی صنعتی طیور در کوهدشت، آمادگی لازم برای تهیه مرغ کشتار شده بهداشتی با نظارت‌های لازم وجود دارد بنابراین نیازی به خرید مرغ زنده نیست.

بیش از ۶۲۰ واحد مرغداری در لرستان فعال است و میزان تولید و مصرف این ماده پروتئینی در استان به ترتیب حدود ۷۸ هزار و ۵۰ هزار تن است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.