ایجاد یک هزار و ۶۸۶ شغل با طرح‌های وزارت کار در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۶۸۶ شغل از طریق سه طرح متمرکز وزارتخانه متبوع طی ۹ ماهه امسال در این استان ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: معافیت بیمه‌ای کارفرما، یارانه دستمزد و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی سه طرح محوله به این اداره کل در راستای تسهیل اشتغالزایی هستند.

او گفت: در طرح معافیت بیمه‌ای کارفرما در صورتی که کارفرما از متقاضیان ثبت نام شده در مراکز کاریابی استفاده کند تا ۲ سال از پرداحت حق بیمه وی معاف خواهد شد که سهم استان برای امسال در این طرح ۴۲۰ نفر بود و تاکنون ۴۴۴ نفر به واحد‌ها معرفی شده اند.

او ادامه داد: در طرح یارانه دستمزد نیز اگر بنگاه‌های اقتصادی نیروی مورد نیاز را از ثبت نامی کاریابی‌ها تامین کنند، دولت دست کم یک سوم دستمزد نیروی کار را به مدت یکسال پرداخت می‌کند که لرستان در این خصوص رتبه اول کشور را دارد و امسال ۷۳۸ نفر از این طریق وارد بازار کار شده اند در حالیکه سهم استان ۵۳۸ نفر بوده است.

آشتاب تصریح کرد: چنانچه واحد‌های اقتصادی، دانش آموختگان دانشگاهی را به کار بگیرند حقوق و آموزش نیرو‌های کار تا سه ماه توسط دولت پرداخت می‌شود و در صورت بکارگیری نیرو‌ها پس از سه ماه، کارفرما تا ۲۱ ماه بعد از طرح معافیت بیمه‌ای برخوردار می‌شود که تاکنون از ۷۵۰ نفر سهمیه تعیین شده برای استان، ۵۰۴ نفر از این فرصت استفاده کرده و مشغول بکار شده اند.

او گفت: علاوه بر این، تسهیل در ایجاد تعاونی‌های جدید با جدیت در دستور کار قرار دارد که به موازات این اقدام، پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل واحد‌های فعال ازجمله مسایل مالیاتی، بانکی، بیمه و تامین اجتماعی نیز استمرار دارد.

۲۳ تعاونی جدید با ظرفیت ۱۰ هزار و ۲۹۹ شغل، طی ۹ ماهه امسال در استان تشکیل شده است.

۲ هزار و ۸۶۷ شرکت تعاونی فعال در لرستان وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر را فراهم کرده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.