نخستین شناسنامه فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی در بوشهر صادر شد

۱۱ فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان افغانستانی امروز در استان بوشهر، صاحب شناسنامه ایرانی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در اجرای قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان اتباع خارجی، نخستین شناسنامه فرزندان بانوان ایرانی و مردان خارجی در استان بوشهر صادر و به آنان تحویل شد.

در این آیین ۱۱ فرزند چهار خانواده مشمول این قانون از شهرستان‌های دشتستان، گناوه و بوشهر شناسنامه ایرانی گرفتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در آیین تحویل شناسنامه‌های فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، بیان کرد: با تصویب قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مشکل تابعیت این فرزندان برطرف شد و این افراد به تابعیت ایران درآمدند.

نخستین شناسنامه فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی در بوشهر صادر شد

محمد تقی ایرانی با اشاره به اینکه این افراد از همه حقوق شهروندی برخوردار هستند، ادامه داد: قانونمندی، خدمت به جامعه و پاسداری و دفاع شایسته از ارزش‌ها و فرهنگ ایرانی مسئولیتی است که اعطای این تابعیت به دوش فرزندان ایران می‌گذارد.

او عنوان کرد: پیش از این تنها پدر تابعیت بخش به فرزندان بود اما اکنون با دستور رهبر معظم انقلاب، تلاش دولت تدبیر و امید و تصویب مجلس، این نگاه تبعیض آمیز کنار رفت و شاهد صدور شناسنامه ایرانی برای فرزندان مادر ایرانی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته خدمات ویژه‌ای به اتباع خارجی ارائه کرده است، گفت: کشورمان در این مدت، میزبان خوبی برای اتباع خارجی در قالب مسافر، کارگر، کارشناس، پناهنده و گردشگر بوده و خدمات مورد نیاز به آنان ارائه کرده است.

نخستین شناسنامه فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی در بوشهر صادر شد

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر هم گفت: احترام به مادر و اعطای تابعیت بر اساس آن برای کشور مایه مباهات است و این اقدام جمهوری اسلامی ایران در اعطای شناسنامه به فرزندان پدران خارجی در زمینه حقوق بشر مورد افتخار است.

تشکیل ۲۷۴ پرونده برای خانواده‌های دارای مادر ایرانی و پدرخارجی در بوشهر

راضیه علی‌پور افزود: اکنون در استان بوشهر ۲۷۴ پرونده برای خانواده‌های دارای مادر ایرانی و پدرخارجی تشکیل شده‌است که ۱۷۰ پرونده برای صدور شناسنامه فرستاده شده‌است.

او با اشاره به اینکه فرآیند استعلام از دستگاه‌های مختلف تا صدور شناسنامه نزدیک به ۳ ماه زمان نیاز دارد، عنوان کرد: قانون اعطای تابعیت و شناسنامه ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برای تبعه همه کشورها اجرا می‌شود.

نخستین شناسنامه فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی در بوشهر صادر شد

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز گفت: اکنون نیمی از پرونده‌های مربوط خانواده‌های دارای مادر ایرانی و پدرخارجی آماده صدور شناسنامه است که تلاش می‌شود تا این اقدام تا پایان ماه آینده صورت گیرد.

اسکندر پاسالار افزود: شیوه نامه اجرایی صدور شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی خرداد امسال ابلاغ و این فرآیند در بوشهر نیز همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

نخستین شناسنامه فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی در بوشهر صادر شد

او بیان کرد: تاکنون این فرزندان برای دریافت خدمات اجتماعی چون تحصیل مجبور بودند کد و برگه‌های هویتی دریافت کنند و مشکلات بسیاری داشتند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رویاه
۱۴:۱۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
من که ده سال پیش تمام مدارکام اماده شناسنامه کردم ولی تا تاریخ برج ۱۱ امسال خبری ازش نشده من نمیدونم چرا بی قانونی میکنن مسولین باید اول به کسای که مثل من مدارکاش اماده گیرنده شناسنامه بوده انجام میدادن نه اونایکه تازه پرونده جور کردن شناسنامه بهشون میدن واقعا که