مجوز اولیه تاسیس یک حزب استانی در بوشهر صادر شد

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر از صدور مجوز اولیه تاسیس یک حزب استانی و مجوز شعبه استانی یک حزب سراسری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو دهقانی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر بیان کرد: در جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی وزارت کشور درخواست تاسیس حزب «مجمع دانش آموختگان نواندیش استان بوشهر» تایید شد.

او ادامه داد: درخواست هیات موسس این حزب در جلسه ۱۵ دی ۱۳۹۹ کمیسیون ماده ۱۰ مطرح شد و پس از بررسی مرامنامه و اساسنامه و سایر مدارک، با تاسیس این حزب استانی موافقت شد.


بیشتر بخوانید


 مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر، درباره صدور پروانه نهایی این حزب استانی هم بیان کرد: این حزب می‌تواند عضو بگیرد و برای دریافت پروانه فعالیت نهایی باید هیات موسس حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ صدور مجوز تاسیس، برای برگزاری مجمع عمومی و تصویب مرامنامه و اساسنامه مطابق مفاد قانون و همچنین انتخاب شورای مرکزی و بازرسان اقدام و اسناد تاسیس دفاتر رسمی را حداقل در یک سوم شهرستان‌های استان ارائه کند.

دهقانی عنوان کرد: سپس مدارک برای تایید پروانه تاسیس حزب به کمیسیون ارجاع شود و پس از طی این فرایند‌ها پروانه تاسیس حزب از سوی کمیسیون ماده ۱۰ صادر خواهد شد.

او، همچنین از صدور مجوز برای یک شعبه حزب سراسری در استان خبر داد و گفت: در جلسه کمیسیون ماده کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب همچنین مجوز شعبه استانی حزب سراسری جامعه اسلامی مدیران ایران استان بوشهر تایید شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.