امیر سرتیپ نعمتی مطرح کرد؛

اجرای عملیات ترکیبی مشترک برای ارزیابی مهارت نیرو‌های هوابرد نزاجا

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی به منظور ارزیابی مهارت نیرو‌های هوابرد نزاجا انجام شد.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، در حاشیه رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی با به‌کارگیری یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، پشتیبانی ترابری هواپیما‌های سنگین نیروی هوایی ارتش و بالگرد‌های هوانیروز صبح امروز با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد.

وی افزود: عملیات مشترک هوابرد برای ارزیابی مهارت کارکنان تیپ قهرمان ۵۵ هوابرد طرح ریزی شده، که از پادگان سرزمینی مستقیما توسط هواپیما‌های سی۱۳۰ نیروی هوایی ارتش به منطقه هدف ترابری شده و در منطقه موردنظر فرود آمدند؛ سپس با به‌کارگیری ادوات زرهی شنیدار، ماموریت خود را برای تصرف اهداف در منطقه ساحلی آغاز کردند.

امیر سرتیپ نعمتی تصریح کرد: در پایان این عملیات عملکرد تیپ هوابرد در به‌کارگیری ادوات شنیدار و زرهی در منطقه هدف مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفتند.

جانشین فرمانده نزاجا ادامه داد: پشتیبانی و امنیت هوایی هواپیما‌های نیروی هوایی ارتش در اجرای ماموریت توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) انجام می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی بین نیرو‌های چهارگانه ارتش و تاثیر مهم آن در ارتقای توان دفاعی گفت: کارکنان تیپ ۵۵ روی زمین از ادوات تهاجمی شنیدار استفاده کرده و با تیپ مکانیزه هجومی ما مشترک خواهند شد.

امیر سرتیپ نعمتی گفت: در این رزمایش عملیات مشترک در دو مرحله انجام می‌شود؛ مرحله اول تا فرود روی زمین و مرحله دوم بعد از فرود نیرو‌های واکنش سریع بر روی زمین انجام می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: عملیات متحرک هوایی با هدف استفاده از بالگرد‌های شنوک و ۲۱۴ هوانیروز در دو بخش بر روی آب و در سطح و زیر سطح طرح ریزی و انجام شده و بدین ترتیب اهداف در عمق دریا و ساحل به طور همزمان منهدم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار