تقویت دیپلماسی شهری با شهروند دیپلمات

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: طرح ابتکاری شهروند دیپلمات پلی برای افزایش تعاملات اصفهان و ۱۳ خواهر خوانده می‌باشد.

علیرضا سالاریان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:تصورعموم مردم بر این است که خواهر خواندگی به هفته‌های فرهنگی یا نشست‌هایی از هیات‌های فرهنگی بین دو کشور می‌باشد، اما امروزه با ارتباطاتی که در دنیا وجود دارد می‌توان طرح خواهر خواندگی را به گونه‌ای تعمیم داد که نقش پر رنگ تری داشته باشند.

او گفت: تمام بخش‌های وزارت امور خارجه از طرح شهروند دیپلمات استقبال کردند و اصفهان با ظرفیت‌هایی متعددی که دارد می‌تواند به دیپلماسی عمومی بین کشور‌ها کمک کند به ویژه ایرانیان یا اصفهانی‌های مقیم خارج از کشور مانند استادان دانشگاه، تجار، دانشجویان و افرادی که بیزنش انجام میدهند و ... می‌توانند از طریق سایت اطلاع رسانی ایرانیان خارج از کشورباعث پیشبرد طرح شهروند دیپلمات شوند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان افزود: قرارداد خواهرخواندگی اصفهان با حیدرآباد هندوستان به زودی محقق می‌شود و بعد از آن پیگیر عقد قرارداد با سمرقند هستیم، همین طور شهر پورتو پرتقال و یکی از شهر‌های اندونزی هم، در مراحل بعدی انجام میگیرد.

او ادامه داد: عقد قرادداد خواهر خواندگی بین کشور‌ها با هزینه اندکی انجام میگیرد و آنچه که برای خواهر خوانده‌ها اولویت دارد بهره برداری درست و افزایش ارتباط میان شهر‌ها می‌باشد، اگر دیپلماسی شهری در اصفهان تقویت شود باعث افزایش اعتبار بین المللی برای شهروندان و شهر اصفهان خواهد بود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.