مدیران تجارب و خلاقیت‌های خود را به اشتراک بگذارند

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام تلاش خود را برای تربیت صحیح دانش‌آموزان به کار خواهیم گرفت پس مدیران هم تجارب و خلاقیت‌های خود را به اشتراک بگذارند.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با مدیران مدارس آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مدیران مدارس باید تا جایی که ممکن است دانش خود را توسعه داده و با برگزاری تور‌های تجربه، تجارب ارزنده مدیران خلاق را به اشتراک بگذارند، اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای تربیت صحیح، جلا دادن روح و افزایش دانش در دانش‌آموزان، بکار می‌گیریم تا از آن‌ها انسان‌های توانمند بسازیم.

او گفت: از کمبود امکانات و کاستی‌هایی که همکاران استان سیستان و بلوچستان آن را تجربه می‌کنند، مطلع هستیم و در برطرف کردن آن‌ها تلاش می‌کنیم، اما باید توجه داشته باشیم که در مسئولیتی که بر عهده ما قرار داده‌شده است، نگاه صرف به کمبود‌ها تأثیر منفی بر عملکرد مجموعه می‌گذارد و باید ضمن توجه به نداشته‌ها از داشته‌هایمان برای پاسخ به نداشته‌ها استفاده کنیم و امید را در مجموعه تزریق کرده و نشان دهیم که از همت، ظرفیت و توانمندی بالا برخورداریم و فاصله‌ها را باهمت و تلاش کم خواهیم کرد و با توجه به توانمندی‌ها به مقابله با کاستی‌ها و نداشته‌ها می‌رویم و با انگیزه بیشتر ادامه می‌دهیم تا موفق شویم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بار مسئولیت مدیران مدارس در این روز‌ها سنگین‌تر از قبل شده، تصریح کرد: در جامعه هیچ شغلی به‌اندازه شغلی که در نظام تعلیم و تربیت به ما سپرده‌شده است، غنی، پربار، جذاب، سرشار از فرصت‌های خلاقیت و ماندگار نیست و ما را به پایدارترین، خلاق‌ترین و جذاب‌ترین فعالیت‌های جامعه مامور کرده‌اند.

وزیر آموزش‌وپرورش نقش و عملکرد هر فرد در جامعه را به نقاشی بر روی بوم تشبیه کرد و گفت: عملکرد هر شخص در زمان مسئولیت مانند نقاشی بر روی یک بومی است که در اختیار آن فرد قرارگرفته است. روزی که مسئولیت را به شخص دیگری واگذار می‌کند آن بوم را از او می‌گیرند. تصویر به‌جامانده از افراد بر روی بوم‌ها به‌راحتی می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که برخی از افراد نقششان در جامعه بسیار فراگیرتر و جهانی‌تر از دیگران می‌شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه خانواده‌ها، فرزندانشان را در بهترین دوره از زندگی در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار داده‌اند، گفت: تمام تلاش خود را برای تربیت صحیح، جلا دادن روح و افزایش دانش در دانش‌آموزانی که به ما سپرده‌شده‌اند، بکار بگیریم و با شیوه تربیت درست از دانش‌آموزانمان انسان‌های توانمند بسازیم.

او گفت: تأثیر رفتار معلمان بر دانش آموزان همیشه ماندگار و پایدار است. بسیار دیده‌شده است که رفتار سنجیده یک معلم در مدرسه می‌تواند در زندگی دانش‌آموزانش تأثیر بسزایی داشته و زندگی آن‌ها را متحول کند. تأثیرات این دوره تأثیرات پایداری است و آن را در زندگی بزرگان می‌توان مشاهده کرد.

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه مسئولیت مدیران و معلمان بسیار باارزش است، بیان کرد: باید قدر و ارزش این مسئولیت را بدانیم و از فرصت‌هایی که در اختیار گذاشته‌شده است بهترین بهره را ببریم تا بتوانیم بیشترین تأثیر را در آینده کشور بگذاریم.

وزیر آموزش‌وپرورش نقش مدیران مدارس را، نقشی جذاب، غنی، مؤثر، جامع و بااهمیت در جامعه و درون آموزش‌وپرورش دانست و بیان کرد: به همه مدیران توصیه می‌کنم تا جایی که ممکن است دانش خود را توسعه دهند، هرچه دانش و فهم مدیران از مسائلی که پیرامون آن‌ها اتفاق می‌افتد، عمیق‌تر باشد، عملکرد آن‌ها در مواجهه با مسائل بهتر خواهد شد.

او افزود: مدیران کل و روسای مناطق باید مدیران خلاق و نوآور استانی را به دیگر همکاران معرفی کنند و با برگزاری تور‌های تجربه، تجارب ارزنده‌ی آنان را به اشتراک بگذارند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: امسال با شرایط ویژه‌ای روبرو شدیم که بر اساس آموخته‌های سال‌های قبل نمی‌توان با آن برخورد کرد. نوع کار در شرایط کرونا بسیار سخت‌تر از قبل شده و کار کردن در آن پیچیدگی‌ها و روش‌های خاص خود را دارد. در این میان، مدیران مدارس با توجه به اینکه مسئول تک‌تک دانش‌آموزانی که در مدرسه تحت نظارت آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، هستند باید با تک‌تک دانش آموزان ارتباط گرفته و از نحوه آموزش، کیفیت و سطح یادگیری آن‌ها باخبر شوند.

مدیران از دسترسی همه دانش آموزان به آموزش‌های با کیفیت مطمئن شوند

حاجی میرزایی وظیفه مدیران مدارس را وظیفه‌ای خطیر دانست و عنوان کرد: معلمان همکاران شما و شبکه شاد و تلویزیون ابزار شما است، باتدبیر و خلاقیت خود از همکاران و ابزار‌هایی که در اختیارتان قرار داده‌شده، بهترین بهره را ببرید و مطمئن شوید که تمام دانش آموزان به آموزش باکیفیت دسترسی دارند. در انجام این کار می‌توانید از روش‌های خلاقانه و مبتکرانه‌ای که در نظر دارید استفاده کنید و ما از خلاقیت‌ها دررسیدن به آموزش باکیفیت استقبال خواهیم کرد. اجازه ندهید حتی یک دانش‌آموز از آموزش دور بماند و با تلاش این روز‌ها را در تمام دوره زندگی خود ماندگار کنید. امسال را به نقطه عطف درخشان در دوره کاری خود تبدیل کنید.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: معتقدم مدیرانی موفق هستند که بتوانند در مورد تک‌تک دانش‌آموزانشان اطلاعاتی داشته و بدانند وضعیت تحصیلی و خانوادگی هر دانش‌آموز چگونه است؟ این موضوع که از برخورداری تمام دانش آموزان از کیفیت آموزش بالاتر مطمئن باشیم، بسیار حائز اهمیت است.

او  با اشاره به اینکه کرونا می‌تواند تبدیل به یک فرصت برای سنجش توانمندی‌های فرد شود، گفت: کرونا فرصتی را در اختیار ما قرار داده که می‌توانیم ظرفیت و توانمندی‌های خود را شناسایی کرده و افزایش دهیم. این فرصت، بهترین فرصت برای یادگیری است که می‌توانید با مدیریت صحیح آن، خود را رشد دهید، امسال سالی پر از آموزه‌های ناب برای یادگیری است و توانایی ما در حل مسائل مختلف محک می‌خورد.

وزیر آموزش‌وپرورش نقش خانواده‌ها را در آموزش فرزندان در زمان شیوع بیماری کرونا بسیار مؤثرتر از قبل دانست و تصریح کرد: برای دستیابی به موفقیت بالاتر و یادگیری بیشتر در این شرایط و آموزش مجازی، مدیران مدارس باید با خانواده‌های دانش آموزان ارتباط بگیرند و آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها و انجام فعالیت‌های مختلف دخالت دهند و با فعال‌تر کردن انجمن اولیا و مربیان کیفیت کار را افزایش دهند.


بیشتر بخوانید


حاجی میرزایی در پایان با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای بهتر شدن شرایط کاری و دریافت خدمات همکاران فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان انجام می‌دهیم، گفت: نیازمند توجه شما به آموزش و قدردان تلاش شما همکاران گرامی در شرایط سخت استان هستیم و به آن احترام می‌گذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
تجارب نیاز نیست حق معلم را بدهید از بهمن ماه 98 تاکنون مانده