دومینیک راب: برجام اولویت ما در مذاکره با بایدن خواهد بود

وزیر امورخارجه انگلیس گفت اولویت کشورش در مذاکره با رئیس جمهور منتخب آمریکا بحث درباره توافق هسته‌ای ایران خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، در سخنرانی امروز (سه شنبه) خود در پارلمان این کشور اعلام کرد اولویت کشورش در مذاکره با «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، بحث درباره برجام خواهد بود.

او در ابتدای سخنان خود با اشاره به ناآرامی اخیر و حمله به کنگره در آمریکا به دلیل اعلام پیروزی بایدن گفت: «این مسئله نشان می‌دهد اقلیت خشن نمی‌تواند دموکراسی آمریکا را نابود کند.»

وزیر امورخارجه انگلیس سپس درباره توافق برجام و نقش آن در مذاکره با بایدن گفت: «توافق هسته‌ای با ایران از اولویت‌های ما در رایزنی با بایدن خواهد بود.»

این مقام انگلیسی صحبت‌های بایدن مبنی بر بازگشت به برجام را از سوی کشورش «مورد استقبال» دانست.

جو بایدن فردا (چهارشنبه) به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد خواهد کرد و پلیس آمریکا به دلیل نگرانی از حمله هوداران ترامپ به مراسم تحلیف بایدن گارد ملی را در سرتاسر کشور و مقابل کنگره در واشنگتن دی. سی مستقر کرده است.

ماه گذشته «جیک سالیوان» در نشست شورای مدیریت وال استریت ژورنال اعلام کرد دولت بایدن می‌خواهد از طریق بازگشت به برجام ایران را به پای‌بندی به مفاد این توافق مجبور کند و از این راه برنامه هسته‌ای ایران را تحت کنترل خود بگیرد.

مشاور امنیت ملی احتمالی آینده آمریکا گفت آمریکا آمادگی تبعیت از شروط مندرج در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را دارد. تصور می‌کنیم که این مسئله ممکن و شدنی است.

پیش از او بایدن در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود اگر ایران به تعهدات خود ذیل برجام بازگردد، آمریکا نیز به این توافق بین‌المللی باز خواهد گشت و مدعی بود در صورت بازگشت ایران به تعهدات و الزاماتش، واشنگتن تحریم‌های تهران را که توسط دولت دونالد ترامپ اعمال شده بود، لغو خواهد کرد.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ به‌طور یکجانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را با این توافق کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار