لیگ برتر انگلیس؛

منچسترسیتی - استون ویلا/ "شیرها" آخرین مانع گواردیولا برای رسیدن به صدر

تیم‌های منچسترسیتی و استون ویلا امشب (چهار شنبه) در چارچوب رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه، در دیداری معوقه از هفته اول رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان تیم استون ویلا خواهد بود.

منچسترسیتی در حال حاضر از ۱۷ بازی ۳۵ امتیاز به دست آورده و در رتبه سوم جدول ایستاده است. استون ویلا نیز با ۲۶ امتیاز از ۱۵ بازی در رتبه یازدهم جدول جای دارد.

شاگردان گواردیولا با پیروزی در این دیدار می تواند به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به لسترسیتی،صدرنشین شوند و استون ویلا با کسب سه امتیاز این مسابقه  و به خاطر تفاضل گل بهتر می تواند تا رتبه هشتم صعود کند و جای چلسی را بگیرد

۲ دیدار استون ویلا برابر تاتنهام و اورتون به دلیل ابتلای چند بازیکن این تیم به ویروس کرونا لغو شد و به همین دلیل این تیم کمترین تعداد بازی را در بین تیم‌های لیگ برتری دارد.

شاگردان دین اسمیت که ۲ هفته دور از مسابقات بودند حالا فرصت بسیار خوبی دارند تا با توجه به مشخص شدن نتایج سایر تیم‌ها با کسب امتیاز‌های کامل در دیدار‌های معوقه، خود را به جمع تیم‌های برتر لیگ جزیره برسانند اما ابتدا باید مانع سختی به نام منچسترسیتی را از پیش رو بردارند.

شاید اگر این دیدار در همان هفته اول برگزار می‌شد استون ‌ویلا شانس بسیار خوبی برای کسب امتیاز از تیم گواردیولا داشت، زیرا این تیم که فصل گذشته به زحمت و در آخرین روز خود را در لیگ جزیره حفظ کرد امسال بسیار درخشان ظاهر شده و  بر خلاف منچسترسیتی شروع بسیار خوبی داشته است.

استون ویلا در هشت بازی خارج از خانه در این فصل ۵ پیروزی و فقط یک شکست داشته است. این در حالی است که آن‌ها قبلاً در ۴۹ بازی این تعداد پیروزی را داشتند.

بدترین شروع فصل تمام دوران مربیگری پپ گواردیولا سرمربی کاتالان من سیتی این فصل رقم خورد، اما این مربی کاربلد رفته رفته به تیم خود سر و سامان داد و در حالی که تیمش در مقطعی حتی سقوط به رتبه یازدهم جدول را تجربه کرد حالا با رسیدن به صدر جدول فقط یک پیروزی فاصله دارد.

نتایج منچسترسیتی در هفته‌های اخیر گواه روشنی بر احیا شدن این تیم است. سیتیزن‌ها هر پنج بازی آخر خود را برده و فقط یک گل دریافت کرده‌اند که بیشترین روند پیروزی یک تیم در این فصل است. بنابراین پیش بینی می‌شود تیم آماده دین اسمیت با وجود کسب نتایج خوب در این فصل، برابر تیم احیا شده منچسترسیتی به مشکل بر بخورد.

آمار دیدار‌های رو در روی ۲ تیم نیز حاکی از برتری بی چون و چرای منچسترسیتی برابر "شیرها" (لقب استون ویلا) است.  سیتی از ۱۵ بازی خانگی برابر استون ویلا ۱۴ بار به پیروزی دست یافته و فقط یک بار شکست خورده است. آنهاهر ۱۰ بازی آخر برابر استون ویلا را برده، ۳۳ گل زده و فقط ۴ گل دریافت کرده اند. 

استون‌ ویلا در ۹ بازی آخر خود با سیتی هیچ رقابتی را نتوانسته پیروز شود و در این بازی ها ۸ شکست و یک تساوی داشته است.آخرین پیروزی استون ویلا برابر سیتی سپتامبر سال ۲۰۱۳ در ویلا پارک رقم خورد.

منچسترسیتی در بین ۲۰ تیم این فصل، بهترین عملکرد دفاعی را داشته است. این تیم در ۱۷ بازی ۱۳ گل دریافت کرده، یعنی به طور میانگین ۰.۸ گل در هر بازی، آن‌ها در ۲ فصلی که با گواردیولا قهرمان لیگ جزیره شدند چنین آماری در دفاع داشتند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار