جزئیات برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نصرت اله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری امروز در تشریح برنامه‌های امسال دهه مبارک فجر و یوم الله ۲۲ بهمن اظهار داشت: امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا و لزوم پیروی از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر خلاف سال‌های قبل دهه مبارک فجر و حماسه ۲۲ بهمن به نحوی متفاوت گرامی داشته می‌شود که نمونه دیگر آن مراسم روز قدس امسال بود.

او با بیان اینکه کار در فضای مجازی مفید و لازم است ولی حتما کار میدانی هم باید باشد تا انعکاس جهانی پیدا کند تصریح کرد: راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال به صورت خودرویی برگزار می‌شود و اصل این ایده از شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی بوده است. همچنین برنامه ریزی شده است تا از بروز مشکلاتی که در راهپیمایی خودرویی روز قدس امسال به وجود آمد، جلوگیری شود.


قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به پیشنهادهای نحوه برگزاری روز ۲۲ بهمن اظهار داشت: برای برگزاری مراسم امسال چند حالت وجود دارد، اول راهپیمایی با حضور جمعیت مانند سال‌های قبل که اصلاً ممکن نیست، دوم تجمع بدون راهپیمایی که اشکال بهداشتی بر آن وارد و منتفی است و سوم برگزاری مراسم‌های روز ۲۲ بهمن به صورت خودرویی یا موتوری که تصمیم آخر اجرا خواهد شد.

لطفی گفت: مسیرهای راهپیمایی خودرویی و موتوری امسال نیز همان مسیرهای سال گذشته است مگر چند استان که برای آن‌ها تصمیمات دیگری گرفته شده است.

او در توضیح نحوه حضور خودروها و موتورها در این راهپیمایی اظهار داشت: از متقاضیان حضور در راهپیمایی امسال ثبت نام به عمل خواهد آمد و هماهنگی‌های اولیه نیز در این خصوص انجام شده است. سپاه و بسیج بیشترین مسئولیت را برای برگزاری مراسم ۲۲ بهمن امسال عهده دار هستند.


قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر طرفداری نکردن شورا از جناحی خاص در انتخابات، در خصوص اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای انتخابات پیش رو گفت: ما در شورای هماهنگی به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری هستیم و کاری به انتخاب مردم نداریم. تلاش ما بر این است که همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند، فارغ از جناح و تفکر سیاسی‌شان احساس کنند که دیده می‌شوند.

لطفی در توضیح ارتباط با دولت جدید آمریکا گفت: دولت جدید آمریکا و انتخابات پیش روی کشور ما نقشی بر نحوه مذاکره با آمریکا ندارد. کوته فکری است که از تغییر دولت در آمریکا خوشحال شویم زیرا دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا با وجود تاکتیک‌های متفاوت، مانند دو لنگه کفش هستند و هیچ کدام بر دیگری اولویت ندارند. این دو حزب اراده‌ای هم از خود ندارند و تحت فرمان کامل لابی صهیونیست هستند. ما در چهل سال هر دوی این سکه را دیده‌ایم و هیچ کدام گشایشی برای کشور ما حاصل نکرده‌اند.

او با تمجید روحیه انقلابی مردم متدین اصفهان گفت: اصفهان همواره جزء استان‌های موفق و مثال‌زدنی در طول انقلاب بوده است. هماهنگی خوبی بین بخش‌های مختلف در این استان وجود دارد و ما در گذشته و حال چیزی جز خیرخواهی و دلسوزی از آن‌ها ندیده‌ایم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این واقعیت که به‌رغم تبلیغات سوء در فضای مجازی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هنوز هم ردیف بودجه ندارد، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کل کشور ۳۰۰ نفر نیرو دارد و با کمترین بودجه و تجهیزات بیشترین بازده را داشته و دارد. نقش شورا در ساماندهی حرکت مردم برای خنثی کردن توطئه‌های سال ۹۶ و ۹۸ بسیار مهم بوده است.

لطفی در پاسخ به سوالی درباره میزان کارایی شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور گفت: متاسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نمره قابل قبول و خروجی مناسبی نداشته و کارهای روزمره‌ای همچون انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را انجام می‌دهد در حالی‌که وظیفه اصلی این شورا جریان‌سازی فرهنگی است.
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار