مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد ؛

اشتغال‌زایی هزار و ۵۰۰ مددجوی خراسان شمالی از طریق راهبری شغلی

مجید الهی راد گفت: امسال هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد از طریق راهبری شغلی صاحب شغل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  بابیان اینکه این اشتغال‌ها در بخش‌های دام و کشت زعفران و سایر اشتغال‌های بومی استان بوده است گفت : در این زمینه حدود ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات به این افراد پرداخت‌شده است.


بیشتر بخوانید 


او بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۰ نفر در قالب راهبری شغلی با کمیته امداد خراسان شمالی همکاری دارند، افزود: به‌کارگیری راهبران شغلی در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان یکی از سیاست‌های کمیته امداد برای اشتغال‌زایی محرومان است.

او از راهبری شغلی به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی و کارآفرینی نام برد و اضافه کرد: طی این فرآیند کارآفرینان، طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد می‌دهند و با دریافت تسهیلات نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند.

الهی راد در ادامه به بیان گزارشی از فعالیت‌های حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات اشتغال پایدار روستایی امسال جذب‌شده است.

او گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ۲ هزار و ۳۷۳ طرح اشتغال‌زایی مددجویان خراسان شمالی پرداخت‌شده است.

او افزود: از این میزان هزار و ۷۴۷ طرح اشتغال از محل منابع بانکی و تبصره ۱۶، ۴۳۷ طرح از محل منابع امدادی و ۸۹ طرح نیز از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.