مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد ؛

افزایش ۱۶ درصدی دسترسی دانش آموزان خراسان شمالی به شبکه شاد

مهدی مودی گفت: ۱۶ درصد دسترسی دانش آموزان خراسان شمالی به شبکه شاد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مهدی مودی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : دانش آموزان خراسان شمالی نیازمند ۶ هزارو ۵۰۰ تبلت هستند بطوری که مرکز آمار ۵۰۰ تبلت را تقبل کرده، اما با این حال ۶ هزار تبلت دیگر مورد نیاز است.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره بر اینکه ازامروز مدارس استان بازگشایی می‌شوند افزود: بازگشایی مدارس برای کلاس‌های پایه اول و دوم و هنرستان‌ها و کاردانش‌هایی که دروس عملی دارند بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بازگشایی مدارس درشهرستان‌هایی با وضعیت آبی همچون گرمه، جاجرم و راز وجرگلان برای آموزشگاه‌های زیر ۵۰ دانش آموز بصورت حضوری برگزار می‌شود.

او با اشاره بر اینکه تصمیمات بازگشایی مدارس و برنامه‌های درسی دانش‌آموزان با تشکیل شورای مدارس تصمیم گیری میشود بیان کرد: ۲ هزارو ۱۲ آموزشگاه در استان وجود دارد، اما همه این مدارس آموزش حضوری ندارند بطوری که در بیشتر اوقات ۹۰درصد آموزش در منزل صورت می‌گیرد.

مودی گفت : سرانه تقویتی به مدارس داده می‌شود تا رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای دانش آموزان و معلمان صورت گیرد.

مودی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته سرانه فضای آموزشی در استان افزوده شد که البته در شهر بجنورد با مشکل مواجه هستیم.

او افزود : سرانه فضای آموزشی در بجنورد ۴.۵ متر مربع است این در حالی است که این رقم در شهرستان راز و جرگلان ۶.۲ متر مربع است.

مدیرکل آموزش وپرورش بیان کرد: در دو سال گذشته اقدامات طلایی از لحاط ارتقاء سرانه فضای آموزشی و ورزشی دانش آموزان در استان شده است که قرار بر این است تا در دو سال آینده اقدامات ویژه تری را در بجنورد برای حل مشکلات سرانه آموزشی انجام داد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره بر اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲۱ متر مربع است، ولی استان ۵/۳۰ متر مربع بوده گفت : در این زمینه ۹ سانتی متر نسبت به کشور جلوتر هستیم.

امین فلاح افزود : از سال ۹۱ با اعتبارات سفر رهبری تا کنون ۴۵ مدرسه با ۲۷۷ کلاس درس احداث گردیده است.

او ادامه داد: ۵استخر دانش آموزی، ۷ خوابگاه دانش آموزی در مناطق محروم، ۱ اردوگاه، ۴کانون پرورش فکری و ۶ مدرسه استثنایی با ۲۴۰ کلاس درس از مجموع پروژه‌های سفر رهبری بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است: از مدرسه ماندگار دبیرستان دخترانه سمیه، مدرسه پسرانه فردوسی و استخر دانش آموزی که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد آماده بهتره برداری است بازدید شد. 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.