ابلاغ ۱۲ تذکر به مدیران اجرایی خراسان رضوی

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی گفت: ۱۲ تذکر در چارچوب "دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران" برای مدیران خراسان رضوی ابلاغ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی گفت: ۱۲ تذکر و سه مورد قدردانی در چارچوب "دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران، کارمندان و پیشگیری از آن" برای مدیران خراسان رضوی ابلاغ شده است.
 
او افزود: رئیس قوه قضائیه این دستورالعمل را در قالب بخشنامه‌ای ۱۲ ماده‌ای ابلاغ کرده است.

معاون دادگستری‌کل خراسان رضوی ادامه داد: "دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران، کارمندان و پیشگیری آن" شامل قدردانی و همچنین تذکر نسبت به مدیران و کارمندان سازمان ها است تا نسبت به وظایف قانونی محوله کوتاهی و قصور صورت نگیرد.

مرتضوی بیان کرد: دادستان‌ها و معاونان آن‌ها و همچنین رؤسای دادگاه‌ها می‌توانند موضوعات مرتبط را به سازمان و دستگاه مربوطه ابلاغ کنند تا در حیطه اختیار و با آماده بودن سازوکار لازم، وظایف قانونی انجام شود و دادگستری هم می‌تواند در صورت بروز تخلف برای پیگیری موضوع ورود کند تا حقی از مردم زایل نشود.
 

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: همه دستگاه‌ها در خصوص اجرای صحیح مصوبه "دولت الکترونیک" مکلف هستند وظایف سازمانی و تکالیف خود را به موقع برنامه‌ریزی کنند و انجام دهند و اگر این اتفاق رخ ندهد در هر تشکیلاتی یک کمیته بازرسی و نظارت وجود دارد که مردم بتوانند مشکلات خود را نیز به آنجا منعکس کنند تا رسیدگی شود و حتی بازرسی کل استان در راستای عدم انجام وظایف سازمانی نیز امکان ورود به این موضوع را دارد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی تاکید کرد: رسانه‌ها نیز در انعکاس بهتر موضوع دولت الکترونیک و وظایف مدیران و همچنین مردم می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

مرتضوی به موضوع "امضاء الکترونیکی" نیز اشاره و اظهار کرد: برخی از مدیران و کارکنان اداری این موضوع را کمتر مورد توجه قرار می‌دهند در حالی که مدیران با نظارت صحیح می‌توانند از سوء استفاده‌ها جلوگیری کنند که امضاء الکترونیکی یکی از این موارد است.

او افزود: در گذشته که بیشتر مکاتبه‌ها به صورت دستی انجام می‌شد در زمان حضور ارباب رجوع دقت کمتری در امضاء مدیران شکل می‌گرفت و همچنین احتمال جعل امضاء نیز بسیار وجود داشت و اکنون با سیستمی شدن مکاتبات این مشکلات به حداقل خود رسیده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی همچنین در ارتباط با توسعه "دادرسی الکترونیکی" در قوه قضائیه ادامه داد: گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده و ارتباط سیستم‌ها و تجهیزات مناسب برای انجام بهتر کار صورت گرفته است.

مرتضوی بیان کرد: هرچه قضات وقت بیشتری داشته باشند با سعه صدر بهتری می‌توانند انجام وظیفه کنند و نحوه فعالیت آن‌ها نیز در قالب کمیته رصد و پایش آمار دادگستری استان نظارت می‌شود تا با توجه به توسعه دادرسی الکترونیک به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.

او تصریح کرد: با توسعه دادرسی الکترونیک دیگر شاهد اعزام افراد زندانی به دادسرا‌ها و دادگاه‌ها نخواهیم بود و خوشبختانه هم اکنون شاهد رشد بسیار خوبی در رابطه با دادرسی الکترونیکی و دادنامه‌های صادر شده هستیم و در آینده شاهد روند رو به رشد این سیستم برای کاهش تردد‌ها در دادسرا‌ها و مراکز قضایی نیز خواهیم بود.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.