تاکید بر راه اندازی مراکز بوم‌گردی در منطقه باشگل تاکستان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: تشکل‌های زیست محیطی می‌توانند در روستا‌های اطراف منطقه حفاظت شده باشگل تاکستان با هدف توسعه گردشگری مراکز بوم گردی راه‌اندازی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده باشگل از توابع شهرستان تاکستان به مناسبت هفته هوای پاک گفت: تشکل‌های حامی محیط زیست می‌توانند با راه‌اندازی مراکز بوم گری در روستا‌های این منطقه ضمن معرفی این مکان بکر و طبیعت خدادادی به جذب گردشگران و توسعه و رونق این منطقه کمک کنند.

وی با بیان اینکه این منطقه به لحاظ دارا بودن زیستگاه‌های طبیعی می‌تواند به مکانی برای مقصد گردشگران تبدیل شود، افزود: این منطقه که از پوشش گیاهی و جانوری متنوع برخوردار است، محلی مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت تشکل‌ها و دوست داران محیط زیست است.

بیدخام بر معرفی مراکز گردشگری استان قزوین و ترویج فرهنگ گردشگری و نگهداری از منابع طبیعی محیط زیست با کمک تشکل‌ها مردم نهاد تاکید کرد و گفت: استان قزوین دارای جاذبه‌های بسیار در حوزه‌های مختلف گردشگری، بنا‌های تاریخی، کوهستانی و زیستگاه‌های طبیعی است و از این منظر می‌توان استان را دارای تمام شاخصه‌های گردشگری برشمرد که متاسفانه آنگونه که باید برای گردشگران مطرح و نشده نیست.

وی به نقش اشتغال پایدار گردگشری در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: توسعه گردشگری در استان قزوین می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه اقتصادی و درآمدزایی برای جوانان و علاقه‌مندان حوزه گردشگری داشته باشد که همه این‌ها در نهایت به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد.

منطقه باشگل تاکستان با مساحت حدود ۲۵ هزار هکتار یکی از سه منطقه حفاظت شده (الموت، طارم و باشگل) زیست محیطی در استان قزوین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار