علیزاده:

شرط آزمون ورودی برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی تبعیض نارواست

نماینده مراغه شرط آزمون ورودی برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی را تبعیض ناروا دانست.

شرط آزمون ورودی برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی تبعیض نارواستبه گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران جوان، علی علیزاده نماینده مراغه و عجب‌شیر در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی طرح اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، گفت: این قانون از زمان تصویب قرار بود چهار گروه را معلمان حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و نیروهای خدماتی شامل شود که از بین این ۴ گروه فقط برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی یک تبعیض ناروا و بی‌عدالتی آشکار رخ داد تا علاوه بر مدرک تحصیلی دانشگاهی، شرط آزمون ورودی هم وجود داشته باشد. 

او ادامه داد: مبنای آن شرط‌ها آمار غلط ارائه شده در آن زمان بود که گفته شد این افراد بیش از صد هزار نفر هستند، در حالیکه بررسی ها نشان داد ۲۳ هزار نفر بودند.

علیزاده افزود: این طرح برای رفع تبعیض ناروا و بی‌عدالتی علیه یک گروه از چهار گروه مشمول قانون  بود. در حقیقت حذف آزمون، یک تحمیل به این گروه است؛ این دوستان به دانشگاه فرهنگیان می‌روند و دوره می بینند و بعد آزمون می‌دهند؛ آنها  ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه دارند و در دورترین و محروم‌ترین روستاها به امید استخدام خدمت کردند.

نماینده مراغه و عجب‌شیر بیان کرد: با این تغییر از سوی کمیسیون آموزش، آموزشیاران از حق مسلمشان محروم می‌شوند و با تغییر مصوبه پیشین مجلس عملاً تبعیض ناروا و بی‌عدالتی را رسمیت می‌دهد.

او با بیان اینکه رهبری فرموده است جذب آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان باشد، تصریح کرد: حرف‌ رهبری ناظر بر آینده است؛ امسال آموزش و پرورش ۳۰۰ هزار نفر نیرو نیاز دارد، در حالیکه ظرفیت تربیت نیروی دانشگاه فرهنگیان تنها ۲۰ هزار نفر است. همه این عزیزان نزدیک ۲۰ سال در انتظار استخدام بودند و کمیسیون آموزش با آزمون این افراد را به حذف نزدیک می‌کند.

نماینده مراغه و عجب‌شیر تأکید کرد: رده شغلی این افراد آموزگار داده شده، در حالیکه بعضاً دکترا و فوق لیسانس دارند و چند کتاب به چاپ رسانده‌اند. اگر آزمون حذف شود، به کارگیری این افراد بر اساس شایستگیشان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
نظرات آقای علیزاده طلاست ولی میترسم فردا براساس شایستگی باز حذف بشیم
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۱:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
درود بر شما نماینده محترم، حرف حق همین است انصاف نیست با این همه مشقت و سختی که اموزش دهندگان محترم تحمل می کنند و حتی بر جذب بی سواد توهین و اهانت را تحمل می کنند و از جیب خودشان هزینه می کنند حقشان ضایع شوداین افراد بنظر شایسته ترین و باسواد ترین فرد برای اموزش و پرورش هستند
آخرین اخبار