رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت مطرح کرد؛

گسترش بیماری های افسردگی و اعتیاد در دوران کرونا

گویا گفت: ویروس کرونا در رفتار ما تاثیر گذاشته است و پیامد آن گسترش بیماری‌های افسردگی و اعتیاد را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ اظهار کرد: عوارض عصبی و روانی ویروس کرونا بسیار جدی است و روز به روز این عوارض بیشتر شناخته می‌شود؛ نیاز است محققان بُعد روانی و عصبی ویروس را بیشتر مورد بررسی قرار دهند.

او افزود: برای مثال بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا پس از ۱۰ روز همچنان سردرد‌های شدید دارند که برای رفع آن از قرص‌های اعتیاد آور استفاده می‌کنند.

گویا بیان کرد: ویروس کرونا به صورت غیرمستقیم در رفتار‌ ما تاثیر گذاشته که نیازمند بررسی است؛ ادامه این روند گسترش بیماری‌های افسردگی و اعتیاد را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه دنیای امروز با کرونا تغییر کرد، گفت: بشر تا کنون امنیت سلامت را مورد توجه قرار نداده بود اما اکنون این ویروس نشان داد که چگونه امنیت سلامت بشر می‌تواند مورد هدف قرار بگیرد و در کنار امنیت سیاسی و فرهنگی، امنیت سلامت هم اهمیت ویژه ای دارد.

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: کرونا همچنان نشان داد نظام سلامت جهانی دفاع ضعیفی دارد که پس از یک سال هنوز دانشمندان با تمام آزمایشگاه‌های فوق مدرن، نتوانستند درمان مناسبی برای آن پیدا کنند.

او با بیان اینکه ویروس کرونا سلامت روان مردم جامعه را تهدید کرده است، گفت: این همه گیری نشان داد ما در مقایسه کردن، ابزار‌های کمی در اختیار داریم و نیاز است ابزار‌های دقیقی برای مقایسه نیاز است.

گویا با بیان اینکه در دوران پاندمی کرونا پیش بینی بسیار دشوار است، یادآوری کرد: این ویروس بسیار پیچیده است و هر روز شکل جدیدی پیدا می‌کند؛ جهش جدید ویروس، قدرت سرایت بیماری را افزایش داده است.

۲۵ انجمن علمی، حامی کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹

در ادامه حمید یعقوبی دبیر علمی کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ اظهار کرد: ۲۵ انجمن علمی در رشته‌های مختلف حامی این کنگره بوده اند، اعم از انجمن روانشناسی، برنامه ریزی درسی، مددکاری و جامعه شناسی بودند.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شریف تصریح کرد: ۲۱۴ مقاله در کنگره دریافت شد، در این بازه زمانی محققان تلاش خوبی داشته اند و فرآیند داوری مقالات به میزبانی دانشگاه تهران انجام و ۱۳۳ مقاله پذیرفته شد. همچنین در کنگره ۶۲ سخنرانی داریم که ۱۶ سخنران کلیدی هستند، همچنین ۲۳ متخصص به سخنرانی می‌پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار