امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت:

ابلاغیه سه قانون توسط روحانی در روزنامه رسمی چاپ نشده است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی سه مورد قانونی را ابلاغ کرده بود که متاسفانه در روزنامه رسمی منتشر نشده بود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزرای دولت با طرح معیشتی مجلس به دلیل اینکه منابع آن را پایدار نمی‌دانستند مخالف بودند، اما زمانی که به تائید شورای نگهبان رسید و تبدیل به قانون شد، بخش اقتصادی دولت در حال تهیه منابع این طرح بودند و توافقی بین رئیس جمهور و رئیس مجلس صورت گرفته بود. دولت در واقع دنبال اجرای این قانون بود.

امیری گفت: وقتی قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها نهایی شد، دولت آئین نامه اجرایی آن را در دو جلسه به بحث و بررسی گذاشت و در نهایت این آئین نامه تائید شد. وقتی که دولت می‌خواهد برای یک قانون آئین نامه اجرایی تهیه و ابلاغ کند به معنی این است که دولت می‌خواهد آن قانون را اجرا کند.

وی افزود: یکی از مهمترین عناصری که برای موارد ارسال به قوه قضائیه ضرورت دارد عنصر قانونی، معنوی و مادی است. وقتی عملی فاقد این سه عنصر باشد در دادگستری قابل طرح نیست. امیدوارم کمیسیون قضائی مجلس که بخش حقوقی مجلس است و کسانی که در این کمیسیون هستند و با امور حقوقی دارند استدلال‌های دولت را مورد عنایت قرار دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: همچنین آقای روحانی سه مورد قانونی را ابلاغ کرده بود که متاسفانه در روزنامه رسمی منتشر نشده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
عذر بدتر از گناه که میگن اینه! قانون برنامه توسعه پنج ساله ششم با یکسال تأخیر ابلاغ شد که فقط مشتی از خروار است.
آخرین اخبار