مدیر کل امور اجرایی زکات کشور خبر داد؛

جمع آوری ۱۱۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

حجت الاسلام مهری میزان زکات جمع آوری شده در کشور را در ده ماه گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان زکات، در بخش‌های زکات واجب ، مستحب ، کفارات و فطریه جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام محمد طاها مهری، مدیر کل امور اجرایی زکات کشور امروز در جلسه شورای زکات استان کرمان میزان زکات جمع آوری شده در کشور را در ده ماه گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان زکات، در بخش‌های زکات واجب ، مستحب ، کفارات و فطریه جمع آوری شده است.

حجت الاسلام مهری افزود: اولویت هزینه کرد زکات، در همان محلی است که جمع آوری شده است و بیشتر آن صرف امور نیازمندان از جمله درمان ، تحصیل ، مسکن ، معیشت و جهیزیه مردم منطقه می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان و رییس شورای زکات نیز با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت‌های ویژه بسیاری دارد گفت: با توجه به شرایط استان برای رسیدن تا جایگاه مطلوب راه زیادی است و باید از لحاظ تبیینی با کمک رسانه‌ها بیشتر به بحث زکات پرداخته شود و ارتباطات چهره به چهره نیز در موضوع تبلبغات اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر به این دو موضوع توجه شود پرداخت زکات در استان جهش چشمگیری خواهد یافت.

در این جلسه یحیی صادقی ،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات استان کرمان  با اشاره به این که مردم استان در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۴۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند،گفت: سال ۹۸ استان کرمان رتبه برتر کشور را بدست آورد و امسال نیز در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد.

صادقی افزود: ۷۳ درصد زکات جمع آوری شده استان صرف امور نیازمندان و مابقی نیز در امور عمرانی عام المنفعه استان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار