به دنبال سازش عربی با رژیم اشغالگر صورت گرفت؛

استعفای نماینده پارلمان و عضو ارشد حزب عدالت و توسعه مراکش

نماینده حزب عدالت و توسعه در پارلمان مراکش در اعتراض به امضای توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به عضویتش در این حزب خاتمه داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی الیوم ۲۴ نوشت: به نظر می‌رسد پیامد‌های بحران به وجود آمده برای حزب عدالت و توسعه مراکش پس از اقدام سعد الدین العثمانی، دبیرکل این حزب به امضای توافق عادی سازی روابط با اسرائیل همچنان ادامه دارد و بلکه در روز‌ها و هفته‌های آینده بدتر خواهد شد.

در این راستا، نماینده حزب عدالت و توسعه در پارلمان مراکش در اعتراض به امضای توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به عضویتش در این حزب خاتمه داد این در حالی است که احتمال اتخاذ اقدامات مشابه در این حزب وجود دارد.

بر اساس اطلاعاتی که منابع داخلی حزب عدالت و توسعه –حزب حاکم بر مراکش- در اختیار این پایگاه قرار داده اند، ابوزید المقری الادریسی، نماینده پارلمان و از سران این حزب در اعتراض به عادی سازی روابط با اسرائیل به عضویتش در این حزب پایان داده است.

اطلاعات حاکی از آن است که این نماینده پارلمان مراکش که همه او را به حمایت از آرمان فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط می‌شناسند، دبیرخانه حزب عدالت و توسعه را در جریان این تصمیم قرار داده است.

به گفته یک منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، این تصمیم فقط تا زمان برگزاری نشست شورای ملی ویژه این موضوع ادامه خواهد داشت و این مسئله تایید می‌کند که حزب عدالت و توسعه مراکش و سران آن تا به این لحظه موفق نشده اند فتیله آتشی را که پس از امضای توافق عادی سازی شعله ور شده است، پایین بکشند.

پیش بینی می‌شود محبوبیت مردمی گسترده این نماینده پارلمان مراکش، معترضان به عملکرد این حزب را ترغیب کند اقدام اعتراضی مشابه انجام دهند و بدین ترتیب بحران عمق پیدا کند و فشار‌ها بر دبیرخانه این حزب برای چاره اندیشی درخصوص پرونده عادی سازی روابط و موضوعات دیگر مانند قانون آموزش دروس به زبان فرانسوی که ابوزید به آن رای منفی داد، افزایش یابد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار