آیا زباله‌های مهاباد به صورت بهداشتی دفن می‌شود؟

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: پسماند‌های مهاباد اصولی و بهداشتی نیست در صورت تفکیک از مبدأ می‌تواند از دفن غیر بهداشتی کاسته شود.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: دفع پسماند‌های  این شهرستان توسط شهرداری به صورت بهداشتی انجام نمی شود و این قضیه برای افراد دوره گرد که  کار  تفکیک زباله‌ها را بر عهده دارند، خطرناک است.

سخنور افزود: ظرفیت سایت زباله سیدآباد هم‌اکنون به طور کامل تکمیل شده و اقدامات شهرداری برای مهار شیرابه و فنس‌کشی اطراف آن جوابگوی مشکلات بهداشتی و زیست محیطی این منطقه نیست و اهالی روستای "سیدآباد" نیز معترض به انتقال پسماند‌های شهری به این سایت هستند.


بیشتر بخوانید


طبق گفته فرماندار سابق مهاباد قرار بر این بود با تکمیل شدن ظرفیت سایت زباله "سیدآباد" این شهر، سایت جدیدی که با شهرستان میاندوآب به صورت مشترک راه‌اندازی شود از ابتدای آذرماه امسال مورد استفاده قرار گیرد.

هم‌اکنون زباله‌های مهاباد با استفاده از دستگاه سبک و سنگین از مناطق مختلف شهر بارگیری شده و پس از ورود به داخل روستا از سمت جنوب و پیمودن مسیری در داخل روستا از یک جاده فرعی به سایت زباله شهری که در شمال روستا قرار دارد، منتقل می‌شود.

در شهر ۲۴۱ هزار نفری مهاباد، روزانه بالغ بر ۱۶۰ تن زباله تولید و پس از انتقال به سایت زباله شهری در نزدیک روستای "سیدآباد"، به صورت غیراستاندارد مدفون می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.