کاهش قیمت تخم مرغ در خراسان رضوی/ خروج دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: قیمت تخم مرغ در خراسان رضوی به کمتر از میانگین قیمت آن در کل کشور رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اشرفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان در مشهد گفت: اگر بخش تولید موظف به عرضه تخم مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور شده است و آن را رعایت می‌کند، به همان نسبت بخش خرده فروشی نیز موظف به عرضه تخم مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۱۶۹ هزار ریال است و مسئولان بخش‌های نظارتی خراسان رضوی باید بر عرضه تخم مرغ در بخش خرده فروشی نظارت بیشتری داشته باشند و کنترل آن را تشدید کنند.
 

او افزود: خوشبختانه قیمت بسیاری از اقلام اساسی در یک ماه گذشته در استان کاهش یافته و قیمت آن از میانگین کشوری کمتر شده است با این حال در اقلامی که قیمت افزایش یافته است باید با قید فوریت نسبت به کارشناسی موضوع و تصمیم گیری  اقدام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: سهمیه جدیدی به میزان  دو هزار و ۴۰۰ تن برنج هندی طرح تنظیم بازار به این استان اختصاص یافته است که برنج بسته‌های معیشتی تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از این محل تامین خواهد شد.

اشرفی بیان کرد: راه‌اندازی سامانه توزیع کالا‌های اساسی طرح تنظیم بازار خراسان رضوی به وسیله اتاق اصناف مشهد با محوریت توزیع شکر در استان نیز مطلوب ارزیابی می شود.

 

آغاز نظارت بر عرضه میوه‌های شب عید در خراسان رضوی

 
او با اشاره به نزدیک شدن ایام عید و فروش میوه طرح تنظیم بازار تصریح کرد: در این زمینه باید از هم اینک نظارت بر عرضه میوه در میادین میوه و تره‌بار افزایش یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید از ظرفیت طرح تنظیم بازار برای عرضه میوه شب عید بهره کافی برد، تاکید کرد: در این راستا باید میزان ذخیره‌سازی میوه در خراسان رضوی مشخص و اقدام کارشناسی مطلوب و برگزاری نشست مشورتی با افراد دست اندرکار در این بازار انجام شود تا بتوان تصمیم نهایی برای عرضه میوه طرح تنظیم بازار در شب عید امسال اتخاذ کرد و مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
 
تشکیل ۲۹۲ پرونده در توزیع نادرست تخم مرغ

عباس اخوان کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در خصوص کنترل عرضه تخم مرغ در ۹ ماهه امسال هفت هزار و ۳۴۸ مورد بازرسی از بازار خراسان رضوی انجام گرفته که منجر به تشکیل ۲۹۲ پرونده به ارزش یک میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال شده است.
 

بیشتر بخوانید

 
 
کمبود عرضه روغن در خراسان رضوی

حمیدرضا رجوعی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: برای رفع کمبود روغن در بازار استان، ۷۰۰ تن روغن در شهرستان‌ها و ۴۰۰ تن در مشهد در حال توزیع است با این حال هنوز عرضه روغن در بازار خراسان رضوی کم بوده و امید است این نقیصه تا پایان سال برطرف شود.

او افزود: سامانه توزیع کالا‌های اساسی طرح تنظیم بازار در خراسان رضوی با محوریت اتاق اصناف مشهد و با توزیع شکر در سطح بازار راه‌اندازی شده است و در ابتدای کار آن هم اینک هیچ حواله شکری برای مراکز توزیع بدون ثبت نام در سامانه انجام نمی‌گیرد.
 
اختصاص حدود پنج هزار تن شکر به خراسان رضوی

حمیدرضا نوری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: چهار هزار و ۸۳۰ تن شکر طرح تنظیم بازار در بخش خانوار و ۲۹ هزار و ۵۰۲ تن شکر طرح تنظیم بازار در بخش صنف و صنعت به این استان تا پایان امسال اختصاص یافته که از محل شکر سهمیه صنف و صنعت باید ۲۰ درصد به تولید قند اختصاص یابد.

او میزان شکر موجود در خراسان رضوی را کافی دانست و افزود: خراسان رضوی معین تامین کننده شکر هشت استان دیگر کشور است.
 
باید با دلالان بازار گوشت برخورد شود

محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: قیمت‌های ارائه شده از اقلام مختلف در گروه‌های کالایی باید معدلی از قیمت‌های کل استان باشد و شیوه‌نامه یا چارچوبی برای آن تعیین و تدوین شود.

او افزود: باید واسطه‌ها و دلال‌ها در حوزه بازار به ویژه گوشت شناسایی و با آنان برخورد قانونی شود و اگر فکری برای جامعه دلالی نشود، تولیدکننده و مصرف کننده متضرر می‌شوند.
 
خروج دام از خراسان رضوی بدون مجوز ممنوع است

سعادت علی نیا مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی  گفت: تعداد مجوز‌های صادره برای خروج دام در یک ماه اخیر تغییر زیادی نداشته و خروج دام نیز بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است و از سوی دیگر نهاده دامی دامداران نیز به میزان کافی تامین شده است.

 او افزود: این اداره کل قرارداد پیش خرید با ۳۸ دامداری که ۵۳۸ راس دام در خراسان رضوی در اختیار دارند منعقد کرده است که در ۶ ماه در ازای تامین نهاده، گوشت قرمز تحویل دهند که تاکنون ۲۰۵ تن گوشت قرمز را به این اداره کل تحویل داده‌اند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.