کاهش صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌های مشهد

فرماندار مشهد گفت: با اجرای طرح برکت از اواخر آذرماه تاکنون صف‌های طولانی در مقابل نانوایی های مشهد کاهش یافتند و رضایت مردم تا حدی جلب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد در نشست کارگروه گندم، آرد و نان خراسان رضوی در مشهد گفت: وجود صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های مشهد با توجه به شیوع کرونا به یک دغدغه جدی برای اعضای ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی تبدیل شده بود.

او افزود: طرح برکت که با هدف نظارت و کنترل بیشتر بر نحوه توزیع آرد و نان شهر مشهد طراحی شده است خروجی مطلوبی داشت که اجرای آن موقت نخواهد بود و در بخش‌های مختلف تداوم می‌یابد.

فرماندار مشهد ادامه داد: طرح برکت به وزیر کشور نیز ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد در صورت بررسی بیشتر از سوی کارشناسان اجرای آن به کل کشور تعمیم یابد.
 

بیشتر بخوانید


هاشمی بیان کرد: ۹۵ درصد از نانوایی‌های مشهد به خوبی عمل کرده‌اند و پنج درصد تخلف دیگر مربوط به نانوایی‌های محدودی می‌شود که همین میزان تخلف نیز قابل قبول نیست.
 
توزیع ماهیانه حدود ۲۶ هزار تن آرد در مشهد

شکوه میرشاهی معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهد نیز در این نشست گفت: برای تامین نان مشهد هزار و ۲۶۵ واحد نانوایی یارانه‌ای شامل ۹۲۰ نانوایی شهری و ۳۴۵ نانوایی روستایی و همچنین هزار و ۱۴۲ واحد نانوایی نیمه یارانه‌ای فعال است.

 او افزود: ماهیانه ۱۵ هزار تن آرد برای مصارف نانوایان یارانه‌ای و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن آرد برای مصارف نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای به وسیله  ۱۶ کارخانه آرد تولید و توزیع می‌شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهد ادامه داد: در طرح یک ماهه برکت در مشهد از دو هزار و ۴۰۷ نانوایی بازدید شد که منجر به تشکیل ۴۸۹ پرونده تخلف به ارزش ۲۸ میلیارد ریال و مسدود شدن سهمیه ۲۷۴ نانوایی به میزان ۲ هزار و ۱۵۵ تن شده است.
 
هیچ کمبودی در تامین آرد خراسان رضوی نداریم

حمیدرضا نوری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هیچ کمبودی در تامین آرد بخش‌های مختلف خراسان رضوی وجود ندارد و تا فصل خرید گندم آینده میزان کافی آرد برای مصرف استان وجود دارد.

او با اشاره به تعطیل شدن ۱۳۰ واحد غیرمجاز نانوایی در مشهد، افزود: به روزرسانی پروانه کسب نانوایی‌ها ضروری است و ۱۹۰ پروانه کسب نانوایی دیگر باید سریع تر به روزرسانی و تعیین تکلیف شود.
 
ایرج ناصری مقدم رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: توزیع آرد در روستاها به وسیله ۲۵ تعاونی انجام می‌گیرد که تا پایان دی ماه ۱۲۴ هزار و ۳۸۵ تن آرد ویژه خبازی و خانه پزی در روستا‌های استان توزیع شده است.

او افزود: در خصوص توزیع آرد ویژه نانوایان روستایی مشکلی وجود ندارد و حواله آرد از طریق سامانه در ازای دریافت هزینه مستقیم از سوی نانوا اختصاص می‌یابد اما در حوزه خانه پزی به دلیل حضور بخش خصوصی که از طرف بخشداری یا شورای شهر معرفی می‌شود و تغییر افراد دریافت کننده آرد و تاخیر در واریز وجه به حساب سامانه، مشکلاتی در توزیع به وجود می‌آید که با کامل شدن سامانه این نقیصه برطرف خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.