حفاری و تکمیل ۹۸ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت خیز کشور

شرکت ملی حفاری ایران حفاری و تکمیل ۹۸ حلقه چاه‌ نفت و گاز در مناطق نفت خیز خشکی و دریایی کشور را طی ۱۰ ماه امسال انجام داده است.

احمد تمدن سرپرست معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به حفر و تکمیل ۹۸ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت خیز خشکی و دریایی کشور طی ۱۰ ماه امسال گفت: از تعداد چاه‌های حفر شده ۲۴ حلقه توسعه‌ای توصیفی، ۳ حلقه اکتشافی و ۷۱ حلقه تعمیری بوده است.

او افزود: از مجموع چاه‌های تکمیلی ۷۳ حلقه در وسعت عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ۱۰ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ۹ حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، ۲ حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، یک حلقه در قالب پروژه و ۳ حلقه در پروژه‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و برای بهره برداری تحویل شرکت‌های متقاضی شد.

تمدن بیان کرد: در نتیجه هم افزایی و همکاری میان متخصصان ملی حفاری و شرکت‌های کارفرما، عملیات حفاری و تکمیل ۱۵ حلقه چاه ۲۵۷ روز زودتر از برنامه پیش بینی شده به اتمام رسید که ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد.

سرپرست معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه متراژ حفاری چاه‌های پیش گفته از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال به متراژ ۵۳ هزار و ۳۶۳ متر ثبت شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۲۳ دستگاه حفاری خشکی ناوگان شرکت در حال جابجایی در موقعیت‌های عملیاتی قرار دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.