در آستانه مراسم تحلیف؛

بی خانمان‌های واشنگتن دی سی آواره‌تر از قبل شدند

با توجه به تشدید فزاینده تدابیر امنیتی در سراسر واشنگتن دی سی در آستانه مراسم تحلیف بایدن بسیاری از افراد بی‌خانمان در این شهر از سرپناه‌های خود بیرون رانده شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا  و به دنبال خشونت‌های مرگبار ششم ژانویه تدابیر امنیتی بی سابقه‌ای اعمال شده است.

در حال حاضر، حصار‌های سیمی، موانع بِتُنی، و مراکز ایست بازرسی متعددی در سراسر واشنگتن دی سی به چشم می‌خورد. در عین حال، دست کم ۲۵ هزار نیروی گارد ملی در شهر مستقر شده‌اند.

این تدابیر باعث شده بسیاری از افراد بی خانمانی که همیشه در مرکز شهر به دنبال سرپناه بودند، از منطقه‌ای که در حال حاضر منطقه‌ای امنیتی است بیرون رانده شوند. با توجه به تکمیل شدن ظرفیت گرمخانه‌های شهر، بعضی از بی خانمان‌ها در این سرمای زمستان در خیابان‌ها سرگردان شده اند. میدان مک فِرسون که نزدیک کاخ سفید است، معمولاً مکان امنی برای چادر زدن افراد بی خانمان است اما تشدید تدابیر امنیتی در روز‌های منتهی به مراسم تحلیف باعث شده است آن میدان از وجود بی خانمان‌ها پاکسازی شود و این افراد پناهگاه امن خود را از دست بدهند.

تمرین مراسم تحلیف در روز دوشنبه پس از آن به حال تعلیق درآمد که در پی آتش سوزی در مکانی نزدیک به کنگره زنگ‌های هشدار به صدا درآمد. آتش سوزی ناشی از استفاده نامناسب یک زن بی خانمان از اجاق گاز قابل حمل در مکانی بود که فاصله زیادی با کنگره نداشت.

بعضی از افراد بی خانمان برای گرم کردن خود، نزدیک دریچه‌هایی می‌ایستند که بخار آب گرم از آن بلند می‌شود. اما با توجه به کم بودن این دریچه‌ها در سطح شهر، اکنون بیشتر افراد بی خانمان سعی می‌کنند نزدیک ورودی فروشگاه‌ها بایستند.

یکی از بی خانمان‌ها به نام توماس گفت: بسیاری از گرمخانه‌ها به علت مقررات مقابله با کرونا ظرفیت خود را کاهش داده‌اند و این امر باعث شده است بسیاری از افراد بی خانمان چاره‌ای جز خوابیدن در خیابان نداشته باشند.

او گفت: ما مستاصل شده ایم. الان خیلی از آن‌ها بیرون هستند. من این وضعیت را دوست ندارم. آن‌ها هیچ جایی ندارند که بروند.

بعضی از افراد بی خانمان هم برای ماندن در گرمخانه‌ها که ممکن است از محل‌های شیوع کرونا باشد، تمایل چندانی ندارند. با توجه به تشدید تدابیر امنیتی در آستانه تحلیف، بعضی از سازمان‌هایی که غذا در اختیار افراد بی خانمان قرار می‌دهند، بسته شده اند، این در حالی است که سازمان‌های خیریه هم نمی‌توانند برای توزیع غذا وارد شهر شوند. افراد بی خانمان اکنون فقط می‌توانند به کمک‌های افراد خَیر شهر تکیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار