معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور؛

هر واحد مسکن ملی در نهاوند ۱۰۰میلیون تومان وام می گیرد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از پرداخت وام ۱۰۰میلیون تومانی به هر واحد مسکن ملی در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،جواد حق شناس,معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ظهر امروز در بازدید از طرح اقدام ملی مسکن شهر نهاوند پروژه های ۲۷۴ و ۴۵واحدی شهرک شهید حیدری گفت: از طریق اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با هدف کمک به تأمین مسکن، طرح « اقدام ملی تأمین مسکن » را در قالب احداث ۳۲۰ واحد مسکونی در شهرستان نهاوند برنامه‌ریزی و عملیات اجرایی در حال انجام است.

او بیان کرد: ساخت این واحد مسکونی با اولویت در شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است که متقاضیان می توانند مطابق آیین‌نامه اجرایی و قانون ساماندهی عرضه و تامین مسکن، برای استفاده از طرح اقدام کنند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: این طرح در سه قالب ؛ گروه ساخت، خودمالکان و انبوه ساز اجرا خواهد شد و نهاوند نخستین شهرستان استان با بیشترین مساحت زمین است که طرح  در حال اجراست.

حق شناس افزود: وام در نظر گرفته شده برای این واحدها، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت به ازای هر واحد، در هیئت دولت به تصویب رسید و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

او گفت: تاکنون در مرحله اول به همه متقاضیان ابلاغ شده که ۴۰ میلیون تومان در بانک عامل افتتاح حساب و واریز کنند که قرار است تا پایان ماه جاری، همه متقاضیان طرح اقدام ملی، مرحله اول واریزی را انجام دهند؛ در غیر این صورت از ادامه طرح کنار گذاشته می‌شوند؛ برخی متقاضیان نیز تا کنون ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان مرحله دوم را هم واریز کرده‌اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد:قرار بود با مجموع آورده ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان به انضمام تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی که در زمان تحویل، این وام از سازنده به متقاضی منتقل می‌شود، مجموعاً ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان هزینه ساخت این واحدها از متقاضی ظرف دو سال دریافت شود که به طور متوسط هزینه‌ای ماهانه ۲.۹ تا ۳ میلیون تومان به خانوارها تحمیل می‌کند.

هزینه زمین نیز به دو صورت ۹۹ ساله یا فروش اقساطی ۱۰ ساله از متقاضی دریافت می‌شد کهافزایش هزینه تمام شده ساخت مسکن ملی برای واحدهای دو طبقه تا متری ۳.۳ میلیون براورد شده است.

حق شناس بیان کرد: هزینه ساخت واحدهای دو طبقه، متری ۳.۳ میلیون تومان،طرح‌های دو طبقه بنیاد مسکن متری ۳ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان تکمیل می‌شود خود مردم هم می‌سازند و از مصالح بنایی استفاده می‌کنند و پارکینگ را روباز می‌سازند؛ اما وقتی طرح ۱۰ تا ۱۲ طبقه می‌شود، موضوع دیگر فرق دارد چون باید مسائل مربوط به آتش نشانی آن در نظر گرفته شود؛ آسانسور، مشاعات، پارکینک داخلی و بسته و غیره هم به پروژه اضافه می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.