شناسایی ۱۰ روستایی هدف گردشگری و توسعه واحد‌های بوم گردی در خوی

با شناسایی ۱۰ روستای هدف کردشگری در شهرستان خوی امکان ایجاد واحد‌های بوم گردی و توسعه اقتصادی و گردشگری روستایی در این شهرستان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آذربایجان غربی با داشتن روستا‌هایی با جذابیت‌های خاص طبیعی وتاریخی بستر‌های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری روستایی دارد که با ایجاد واحد‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی میتوان به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستا نیز کمک کرد.

به گفته جباری مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان آذربایجان غربی تاکنون در استان ۴۸ روستای هدف گردشگری شناسایی شده که درزمینه‌های مختلف از جمله طبیعی، تاریخی و صنایع دستی از قابلیت‌های بالایی برخوردار هستند.

او ایجاد واحد‌های بوم گردی را راهکاری بسیار موثر درمعرفی روستا‌های هدف گردشگری دانست وافزود: تاکنون در روستا‌های هدف کردشگری استان ۲۹ واحد بوم گردی با پرداخت تسهیلات دولتی فعال شده و به بهره برداری رسیده است.

اما در شهرستان خوی بعنوان بزرگترین شهرستان استان آذربایجان غربی با قدمت ۸ هزار ساله و با ظرفیت‌های کم نظیر تاریخی، طبیعی و گردشگری نگاه به این بخش نگاه تازه‌ای است

به گفته عباسی فرماندار خوی حمایت از ایجاد واحد‌های بوم گردی با هدف توسعه از برنامه اولویت دار بخش گردشگری این شهرستان است که با شیوع کرونا فعالیت‌ها در این بخش کمی با کندی پیش می‌رود.

او  افزود: تاکنون در این شهرستان دو واحد بوم گردی در روستا‌های مراکان و قریس با پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات به بهره برداری رسید و کار‌های اجرایی ۸ واحد دیگر نیز در روستا‌های هدف کردشگری این شهرستان در دست اقدام است.

میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی هم از شناسایی ۱۰ روستایی هدف کردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: برای ایجاد واحد‌های بوم گردی در ۴ روستای این شهرستان نیز موافقت اصولی صادر شده است.

او مهمترین اهداف ایجاد واحد‌های بوم گردی را توسعه پایدار روستا، صیانت از منابع طبیعی، معرفی و دوستی فرهنگ‌های روستایی و اشتعالزایی در روستا‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.