دلیل اصلی ازدحام در مرز شیخ صله چیست؟

ناظرگمرکات استان کرمانشاه دلیل اصلی ازدحام در مرز شیخ صله را متوجه طرف عراقی دانست که نسبت به قیمت تخلیه و بارگیری کالا‌های لیفتراکی اعتراض دارند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خلیل حیدری ناظرگمرکات استان کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که طی روز‌های اخیر در مرز "شیخ صله" ایجاد شده، گفت : دلیل اصلی ازدحام کامیون‌داران اعتراض طرف عراقی به قیمت تخلیه و بارگیری کالا‌های لیفتراکی است.

او گفت : برای برخی کالا‌های خاص، تخلیه کامیون و بارگیری مجدد آن برای ورود به عراق باید از طریق لیفتراک‌های ایرانی انجام شود که عراقی‌ها به نرخ این کار اعتراض دارند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: اعتراض به قیمت‌ها، به دلیل پایین آمدن ارزش پول عراق در برابر ریال ایران ایجاد شده است.

حیدری افزود: هزینه و قیمت لیفتراک‌ها هیچ ارتباطی با گمرک ندارد و فرمانداری و سازمان همیاری شهرداری‌ها باید پاسخگوی موضوع باشد.

او با بیان اینکه هم اکنون شاهد ازدحام کامیون در مرز شیخ صله هستیم، ادامه داد: این ازدحام صرفا برای کامیون‌هایی است که کالای لیفتراکی دارند و برای سایر کالا‌ها مشکلی نداریم و تردد صورت می‌گیرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از رایزنی برای حل این مشکلات خبر داد و ابراز امیدواری کرد به زودی از این ازدحام کاسته شود.

حیری با بیان اینکه هم اکنون بسیار بیشتر از ظرفیت مرز شیخ صله تردد کامیون از آن صورت می‌گیرد، گفت: ظرفیت این مرز ۷۰ تا ۸۰ کامیون در روز است، اما تردد روزانه در حال حاضر به ۲۰۰ کامیون هم رسیده که البته مشکلی برای تردد این تعداد نداریم.

او افزود: جاده دسترسی مرز شیخ صله از نظر زیرساختی مشکلاتی دارد که گاهی باعث کندی تردد می‌شود و دستگاه‌های متولی باید فکری به حال این موضوع بکنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار