آغاز به کار نخستین کنگره‌ ملی دانشگاه و کووید۱۹ در شیراز

نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید-۱۹، از صبح امروز یکم بهمن ماه به‌همت دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، با همکاری دانشگاه‌های شیراز، صنعتی شریف و تهران آغاز به کار کرد که تا دوم بهمن ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیمی رئیس مرکز مشاوره و روان ‌درمانی دانشگاه شیراز در حاشیه این کنگره بیان کرد: شیوع بیماری کرونا، علاوه ‌بر اینکه سبب نگرانی‌های بسیاری در سراسر جهان ایجاد کرده، باعث بروز پیامدهای مختلف روان‌شناختی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی متعدد نیز شده و در این بین دانشگاه‌ها از این قاعده مستثنی نیستند. 

او، تصریح کرد: تغییر سبک کاری و آموزش در دانشگاه‌ها، کاهش ارتباطات اجتماعی و بروز انواع اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی در دانشگاهیان سبب شد، تا به ‌منظور شناسایی راهکارهای علمی و قابل اجرا برای کاهش این پیامدها و به تبع ارتقاء سطح کیفی سلامت روان دانشگاهیان، اولین کنگره‌ ملی دانشگاه و کووید۱۹ کلید بخورد.

رحیمی، ادامه داد: این کنگره با محورهای سبک زندگی، پیامدهای روان‌شناختی، پیامدهای آموزشی، پیامدهای اجتماعی، پیامدهای خانوادگی، دانشگاه پس از کرونا، پیشگیری و رفتارهای بهداشتی، بهداشت، ایمنی، محیط ‌زیست و کووید۱۹ برگزار می‌شود.

رئیس مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز، افزود: هدف از برگزاری این کنگره را، بررسی پیامدهای روان‌شناختی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و بیماری کووید۱۹ و بهره‌مندی از نقطه ‌نظرات صاحب نظران حوزه‌های روانشناسی، مشاوره، علوم اجتماعی و تربیتی، پزشکی و بهداشت، و دیگر رشته‌ها و گرایش‌های وابسته به‌ منظور کاهش پیامدهای نامطلوب این بیماری برشمرد.

او، اضافه کرد: سخنرانی مقامات مسئول در وزارت عتف و دانشگاه‌ها آغاز شده و با ارائه‌ ۱۷مقاله و ۶ پانل‌ تخصصی با عنوان های پاندمی کووید۱۹ پیامدهای روان‌شناختی و خانوادگی، مدیریت آموزش عالی در دوره‌ کرونا فرصت‌ها و چالش‌ها، حمایت روانی اجتماعی از دانشجویان در دوران کرونا، ابعاد اجتماعی پاندمی کووید ۱۹ در محیط های دانشگاهی، چالش های استادان و دانشجویان دانشگاه‌های ایران در آموزش و یادگیری مجازی و حمایت‌های بهداشتی درمانی دانشگاه در دوران کرونا تا روز دوم بهمن‌ماه ادامه دارد.

رحیمی، اظهار کرد: فراخوان برگزاری کنگره‌ ملی دانشگاه و کووید۱۹در آذرماه منتشر شد، و پژوهشگران تا ۱۵ دی‌ماه فرصت دارند چکیده‌ مقالات خود را به دبیرخانه‌ی کنگره ارسال کنند.

رئیس مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز، گفت: در طول مدت‌زمان تعیین‌ شده، بیش از ۲۰۵ مقاله به دبیرخانه‌ کنگره رسیده که با همکاری ۹۰داور از اساتید روان‌شناسی دانشگاه‌های مختلف ایران نزدیک به ۱۳۰ مقاله از میان آن‌ها پذیرفته شد و۱۷ مقاله از میان آن‌ها برای ارائه در کنگره انتخاب شده است.

او، بیان کرد: انتظار می رود بتوان با برگزاری چنین کنگره‌هایی و تلاش مراکز مشاوره و بهداشت سراسر کشور، گام‌های مؤثری در کاهش تبعات این بیماری در شرایط کنونی و در دوران پساکرونا برداشته شود.

 این کنگره به صورت مجازی در حال برگزاری است و علاقه‌مندان برای آگاهی از ریز برنامه‌های کنگره و مشاهده ‌زنده سخنرانی‌ها و پانل‌ها می‌توانند به صفحه اینستاگرام و آپارات کنگره مراجعه کنند.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار