بازگشایی مدارس تهدید کننده سلامت دانش‌آموزان نیست

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، هدف از بازگشایی مدارس را رفع اشکالات و آسیب‌هایی دانست که دانش آموزان در حوزه فضای مجازی با آن روبرو شده‌اند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد محسن بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ، گفت: با شرایط پیش‌بینی شده و کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس به حداکثر ۱۰ نفر، جای نگرانی در خصوص تهدید سلامتی دانش آموزان وجود ندارد.

او، در نشست هم اندیشی کارگروه مدارس مروج و سفیران سلامت با حضور روسای ادارات سلامت فارس، اصفهان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان،کهکیلویه، بویر احمد و هرمزگان، که به میزبانی شیراز برگزار شد، با بیان اینکه وظایفی که پزشکان بر عهده دارند به دو حوزه تقسیم می‌شود، بیان کرد: قسمت اول موضوع پیشگیری و قسمت دوم موضوع درمان است که ما هراندازه بتوانیم در حوزه پیشگیری سرمایه گذاری بیشتری انجام بدهیم هزینه‌های درمانی کاهش می یابد.

 بیگی، تصریح کرد: دانش‌آموزان بهترین گروهی هستند که به لحاظ پیشگیری می‌توانند به کمک پزشکان بیایند و  باهمراهی خانواده و آموزش همسالان خود مشارکت وسیعی در موضوع فرهنگ سازی و ارتقاء سطح سلامت جامعه انجام دهند.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: ۲ میلیون دانش آموزان در سطح کشور در طرح سفیران عضویت دارند و زمانی که مدارس حضوری برگزار می‌شد این دانش آموزان در مدارس فعالیت‌های بهداشتی را به همسالان خود آموزش می‌دادند.

او،  افزود: با بروز بیماری کرونا طرح سفیران سلامت از آموزش دانش آموزان به آموزش خانواده انتقال پیدا کرده و دانش آموزان سفیر در این طرح برای ارتقاء سطح بهداشتی خانواده‌ها تلاش می کنند.

بیگی،  با بیان اینکه بر اساس اعلام و مصوبه ستاد ملی کرونا در مناطقی که با وضعیت زرد روبرو هستند، آموزش پایه‌های اول و دوم ابتدایی باید حضوری باشد، اضافه کرد: در خصوص هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز باید گفت در دروس شایستگی‌های فنی واستاندارد آموزش مهارت کارآموزی و کارورزی، کلاس‌ها در هر دو وضعیت زرد و آبی باید با حضور حداکثر ۱۰ هنرجو تشکیل کارگاه می دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار